Annons:
Etikett06-mat-leksaker
Läst 1544 ggr
LaSadie
6/14/12, 5:28 PM

Minskad matlust

Jag har en årsgammal katt här hemma som har minskad aptit. Var sedan liten väldigt matglad och kastade sig över det som serverades. Men den senaste tiden har hon fått minskad matlust. Det som serveras luktas på, slickar lite och sedan lunkar därifrån. Samma mat som innan är det som kommer fram, hon har totalt ändrats och väger nu 4,6 kg och vägde i februari 5,2 kg.

Löper inte och verkar inte ha ont någonstans. Lika pigg och glad som innan

Annons:
EddaM
6/15/12, 9:10 AM
#1

Det kan ju att göra med att hon blivit fertil att göra men jag skulle ta en tur till vetten o kolla upp henne ordentligt. Blodprover och kanske UL över njurarna.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

LaSadie
6/15/12, 7:35 PM
#2

Funderar åt det hållet med :/

Kronängens
6/16/12, 8:51 PM
#3

Det kan ha med fertiliteten att göra. Många katter minskar i vikt när de börjar tänka på hanar eller honor.

Hon kan ha ont i tänderna med. Då vill de inte äta. Katter visar ogärna när de har ont, så det kan vara svårt att märka det.

Hoppas du får redan på vad det är.

OberonsMatte
6/17/12, 12:25 PM
#4

Jag tycker absolut att det är läge för undersökning och ett blodprov. Jag har själv tråkiga erfarenheter av viktminskning hos en annars pigg och busig ung katt och det slutade illa. Jag håller dock tummarna för att det bara är en tillfällighet när det gäller din katt.

Sajtvärd Katter iFokus

LaSadie
6/24/12, 8:25 PM
#5

köpte olika matsorter i veckan för att testa på katten. RC mousse och Porta 21 kycklingsmak föll henne i smaken och hon äter igen :)

Smaraldus
6/24/12, 10:56 PM
#6

Skönt att aptiten är tillbaka :)

www.smaraldus.eu

Annons:
Kronängens
7/12/12, 5:51 AM
#7

Härligt!

LaSadie
7/12/12, 9:18 AM
#8

Well, har haft lite bakslag men sambon lyckades få henne att äta en hel mjau tetra som jag tolkade det. Trixet var att stänga in henne

LaSadie
7/12/12, 6:31 PM
#9

Miss i kommuniktationen… det blev en annan sort, inte en hel tetra. men hon mumsade i sig lite paté för x antal minuter sedan

Upp till toppen
Annons: