Annons:
Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 2116 ggr
Idihs
2012-05-03 15:34

Orolig för min älskling :( hjälp?!

Min lilla älskling har blivit slö och ligger bara och sover. Kanske är jag lite för snabb i min bedömning men är jädrigt nojjig och vill bara min katt det bästa. Det började igår när han hade varit ute på förmiddagen ett par timmar, han gick in och la sig för att vila vilket han brukar göra när han varit ute. Men framåt kvällen var han fortfarande slö, gick sakta och enligt mig nästan lite frånvarande. Samma sak idag, har haft extra uppsikt på honom och visst har han varit uppe och gått men inte alls hållt det tempo han brukar :(Han har ätit och druckit. Han är två år och kastrerad. Är jag lite för nojjig eller är det någon som kan ha en fundering över vad detta kan vara? Kanske haft liknande på era katter?

Annons:
Labolina_73
2012-05-03 16:37
#1

jag vet inte hur ormbett ter sej men kan det vara det? läs om det då ju ormarna börjar komma fram nu.

//Linda

ellen1960
2012-05-03 18:11
#2

Går han på toan presis som vanligt? Kastrater kan få urinstener…

mathiason
2012-05-03 18:25
#3

Om en katt blir huggormsbiten så brukar den delen som är biten svullna upp rejält och man ser oftast 2 hål, men ibland bara ett…

Välkommen in till min hemsida, Lyckanz.se! Eller Facebook! 

Labolina_73
2012-05-03 18:27
#4

#3 aha oki,, det var bara en tanke som slog mej..

//L

Idihs
2012-05-04 15:41
#5

Var hos veterinären idag då han blev sämre, visade tecken på infektion i kroppen sa dem, dock kunde dem inte se vad som orsakat det. Fick pencelin över helgen o visar han ingen bättring ska dem göra en "noggrannare" utredning. Så bara att hålla tummarna på att han svarar på pencelinet och piggar på sig.

Änglakatten
2012-11-22 21:01
#6

Nu var detta en gammal tråd, men det är även tydliga tecken på att de ätit en fågel som de inte borde ha ätit, då kan de vara dåsiga i några dagar och blir sen bra igen. Hoppas allt gick bra :)

Vi har ragdoll kattungar!

www.fjarilflickans.se
SE*Fjärilflickans uppfödning av Ragdoll och Norsk Skogkatt
Professionell kattfotograf - www.kattfotograf.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: