Annons:
Etikett17-utställningar-resultat
Läst 1602 ggr
EddaM
2012-02-27 19:28

Nerks utställning!

Vi behöver flera assistenter, främst till söndagen.

Kontakta Britt-Maria vid intresse: brittmaria.pedersen@nerk.se

PS: Vilka kommer härifrån? Själv ställer jag Fengari på lördagen och Feztiz på söndagen =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

Annons:
LaSadie
2012-02-27 19:46
#1

Jag kommer med Ruso och Custer på lördagen :)

mathiason
2012-02-27 21:27
#2

Jag kommer med Fiona och Qaramelle på lördagen =)

Välkommen in till min hemsida, Lyckanz.se! Eller Facebook! 

FruFilur
2012-02-27 21:39
#3

Kommer både lördag & söndag, med en kåt skrangelhög och ett fräsande hårigt päron = mina förhoppningar är inte så stora… Men jag står ju i fiket, så jag kan inte vara assistent också; risken är väl att man tar upp en ostmacka i panel och serverar en katt till lunch i rena förvirringen…….

Cool

Tjänstehjon åt Bröderna Bus

http://bröderna-bus.har.skoj.nu

Katzuki
2012-02-28 10:09
#4

Jag och mamma kommer båda dagarna med min Aji, nakna Kiri och Herr "jag-vill-ha-mat-så-snabbt-kattungarna-äter" Krokant ;)

Så tveka inte att komma fram och säga hej till mig ni som vill, rosa hår och gullig lolita-klänning är svårt att missa ;)

Mvh, Sara

S*Capsicum's, www.capsicumcats.se

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

EddaM
2012-02-28 10:38
#5

Två avkommor kommer att komma med från mig. Och får de sina cert så kan de bli svampar i helgen =) Och de flickorna går i gr1 och gr6. Skall bli så kul med utställning igen =) Vi ses där! Och lycka till allihopa =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

Katzuki
2012-02-28 10:50
#6

#5 Åh vad spännande! Håller tummarna för din gr1a iaf, för gr6an går ju mot min Kiri så då kan jag ju inte heja på dig hehe ;)

Vilka är det som kanske blir svampar? =D

Mvh, Sara

S*Capsicum's, www.capsicumcats.se

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Annons:
EddaM
2012-02-28 11:04
#7

#6: Ja de kommer ju mötas igen. Samma hona som din mötte i stockholm men med mera päls på =) Och hennes syster går i gr1. De heter S*Luddhuvet´z Meet Me Halfway (gr1) och Boom Boom Pow (gr6) och de kan bli svampar på söndagen om de lyckas få sina cert. Men i gr6 lär det vara en del konkurrens för jag tror det kommer fler än våra två med. Men man kan alltid hoppas =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

Katzuki
2012-02-28 11:05
#8

#7 Åååh.. Boom boom <3
Åhnej.. mer päls? Tusan :O Kiri har aldrig haft så lite päls som nu ;P

Mvh, Sara

S*Capsicum's, www.capsicumcats.se

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Hanna Andersson
2012-02-28 11:10
#9

Kalles uppfödare kidnappar honom. Han ställs båda dagarna. Kommer bli så tomt utan han här hemma. Jag kommer sitta med mobilen i handen hela helgen.

EddaM
2012-02-28 11:12
#10

Ja lilla söta Boom Boom…men man vet ju inte vad domaren går på. Vill de ha storlek så väljer de ju din =) Skall bli spännande =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

Katzuki
2012-02-28 11:20
#11

Jag funderar på att ta med mig datorn också.. Om jag gör det kan jag säkert lägga upp lite resultat här under dagen eller kvällen :D

Mvh, Sara

S*Capsicum's, www.capsicumcats.se

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

EddaM
2012-02-28 11:29
#12

Jag har haft med mig min några gånger och det har varit en bra tidsfördrivning om inget annat =) Kollat på film o spelat.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

Nina-R
2012-02-28 14:06
#13

Jag kommer på lördagen med mina tjejer!
Så halvsyskonen går ju mot varann :)

/SE*Barababelle's

Annons:
LaSadie
2012-02-28 19:22
#14

Jag håller på Ruso som kommer tävla mor Kiri och Bom-Bom. Lever på att hon slog dom båda i nom =D

Nina-R
2012-02-28 20:41
#15

Eller vänta nu, har jag fått fel info? Går inte Artie-töserna mot varann??
Min går ju 6-10 mån.

/SE*Barababelle's

LaSadie
2012-02-28 20:45
#16

Nej, Boom Boom är över året

Nina-R
2012-02-28 23:22
#17

jassåå, då går hon mot Aura då :)

/SE*Barababelle's

EddaM
2012-02-29 09:54
#18

De äldre Artie flickorna går i klass9 och ja det kommer nog vara en stor klass. Har varit med på Nerk när det varit över 10st så risken finns ju denna gången med. Men är nöjd med bra bedömningar ändå, det är ju hård konkurrans och jag vet att mina flickor skulle kunna vara en storlek större. Fast Lilla Blå här hemma som är syster till de andra två är jätte stor och väger 5kg men tyvärr har inte hennes huvud hållit samma fart som kroppen.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

Nina-R
2012-02-29 12:27
#19

#18
Jag är också nöjd med fin bedömning och ett fint uppförande.
Kommer bli stenhårt för NFO!

/SE*Barababelle's

LaSadie
2012-02-29 12:50
#20

Då har vi i alla fall fyra honor som går mot varandra

Vår Ruso

Boom Boom

Saras Kiri

och Aura

Piece of cake (eller inte -_-)

Annons:
Nina-R
2012-02-29 13:00
#21

Det är minst 4 fina töser så de är hugget som stucket :) 
Men Aura har ingen vidare päls, fortfarande rätt tuffsig efter kullen. 
Sen så är ju inte hon någon stor tjej heller. Ska bli väldigt spännande detta tycker jag :)

/SE*Barababelle's

Katzuki
2012-02-29 14:34
#22

Kommer bli så skoj! Vilka dagar ska era flickor komma? Kiri kommer båda dagarna :)

Mvh, Sara

S*Capsicum's, www.capsicumcats.se

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

LaSadie
2012-02-29 18:57
#23

#22 Bara på lördag.

EddaM
2012-02-29 21:43
#24

"Mina" kommer båda dagarna. Flickorna då, deras halvbror Fengari ställer jag bara på lördagen. Och lilla Feztiz på söndagen. Men Fengari går i gr5 kl ja..hmm *tänka* ja 5 där med =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

Torplyktans
2012-03-01 19:29
#25

Har ingen katt till utställnigen i år min Fiona har ju ungar…

Men jag bor ju nära Örebro, tänkte hälså på på söndag.

www.torplyktan.se

AgnetaB
2012-03-02 21:38
#26

Jag har anmält min Rotälvens Bea på sin första utställning på sön men vi får väl se hur det blir då jag har skadad katt hemma som jag ej vill lämna själv.

Är ju bra att träna tycker jag innan de blir för stora.

Nina-R
2012-03-03 20:28
#27

Tack för fantastiskt fint motstånd idag, alla tjejer va såå fina!
Tycker det var jättekul med en så tuff match!
Lycka till ni som ställer imorn :)

/SE*Barababelle's

Annons:
LaSadie
2012-03-03 20:35
#28

#27 Grattis till andra platsen!! Det var tufft motstånd och är själv supernöjd!

Nina-R
2012-03-03 21:00
#29

#28
Tack! Det trodde jag verkligen inte så jag blev väldigt glad och överraskad!
Måste säga att jag tycker domaren var hur bra som helst! Så himla trevlig mot katterna och förklarade så himla bra vad han tyckte om varje katt.

/SE*Barababelle's

LaSadie
2012-03-03 22:43
#30

#29 mmmm han var duktig, men pratade lite lågt tyvärr vilket gjorde att man inte hörde allt.

EddaM
2012-03-05 09:28
#31

Fick ju aldrig se Boom Booms bedömingar då jag gick assistent men de var ju bra förutan att hon behöver bli större så nu blir det att leta hane till henne. Båda de systrarna har ju inte fått några p-medel och löper tätt o då är det inte så lätt att hålla vikten. Så lilla svarta kommer få p-spruta och Boom bebbar. Lilla svarta fick CAC i konkurrans på lördagen men det var jämt och blev Ex2 efter den andra honan på söndagen. =)

Fengari fick draget cert pga han fällt sitt täckhår igen, gått ner i vikt och fått fertil hane kropp som jag kallar det och jag total tokat mig med hans svans. Meeen så är det ibland och han måste ju ha ganska många poäng nu när han går i kl5 så. Är nöjd ändå.

Feztiz blev 2:a på söndagen men det var som jag förväntade mig, hon fäller värre än ett träd på hösten och hon kommer nog att konvertera till spynx skulle jag tro ;)

Har haft det kanon kul och det är så kul att träffa sina vänner. Men jag kunde inte prata med alla som jag ville då jag gick assistent båda dagarna.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

Katzuki
2012-03-05 11:43
#32

Tack för en härlig helg allihopa :D
Jag och mamma är nöjda med otroligt bra bedömningar även om vi inte fick med oss några rosetter.
Kiri (grupp 6) blev delad ex/6 med Boom Boom på lördagen och ex2/3 på söndagen för att hon var för outvecklad i huvudet. Aji (grupp 4) behöver storlek och mer utveckling i profilen och blev ex3/3 båda dagarna. Krokant (också grupp 4) blev ex3/4 båda dagarna men fick en suuuper bedömning på söndagen och behöver gå ner lite i vikt och få lite mer strävhet i pälsen ;)

Jag fick inte med nån dator, så det blev inga resultatuppdateringar under helgen ;)

Mvh, Sara

S*Capsicum's, www.capsicumcats.se

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

FruFilur
2012-03-06 15:47
#33

Här gick det också som förväntat, det vill säga storstryk ; Jansson är inte i kondition för fem öre vare sej kroppsligt eller pälsmässigt…

EX oplacerad (5/5) på lördagen, och EX4/4 på söndagen, dock med en riktig kanonbedömning, en sån där när man bara vill krama bedömningssedeln mot bröstet och njuuuuuta…

Så vi är på intet vis missnöjda, vi ser ju själva hur skrället ser ut, så det var fullkomligt rättvisa bedömningar, det är bara att gratulera dom som lyckas hålla hull i sina grabbar, knyta nävan i fickan och säga "vänta bara….." och börja planera för tvångsmatning a la gåslever-gåsar eller nåt…. Eller kan man kanske transplantera lite överskottshull från den lite väl rultiga kastratbrorsan istället, månne?
Cool

Tjänstehjon åt Bröderna Bus

http://bröderna-bus.har.skoj.nu

haapets
2012-03-06 22:14
#34

Hi, hi…faktisk litt kul å tenke på at Krokant fikk beskjed om at han måtte gå ned i vekt. Han har tydeligvis lagt på seg en hel del siden jeg så han i sommerSkrattande

Vakre KrokantKyss

Annons:
Katzuki
2012-03-07 13:06
#35

#34 Krokant har trott att han är en kattunge och velat ha mat varje gång kattungarna fått mat ;) Och han är så snäll så han lät självklart kattungarna leka med laserpekaren så han själv inte fick någon motion alls ;)

Mvh, Sara

S*Capsicum's, www.capsicumcats.se

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

haapets
2012-03-08 00:04
#36

Skrattande

Upp till toppen
Annons: