Annons:
Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 1126 ggr
aggeelin
2/26/12, 7:34 PM

Vilka ord kan din katt känna igen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår hade katten Maxen  fått "lördagsgodis". Det någon slags "pinnar" som han är jätteförtjust i.

Om jag ropar med den ljusa "kattrösten" - "vill ni ha godis" så kommer båda katterna rusande. Igår hade Maxen fått godis och jag sa till hussen, med vanlig röst "jag ska bara lägga undan Maxens godis".

Och då kom Maxen rusande igen - han trodde att jag sa att "Maxen ska få godis".

De är smarta när det gäller något som är gott!!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Annons:
[Highonbluetomorrows]
2/26/12, 9:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Har två huskatter. Ibland TROR jag att katten fattar "ska vi gå ut", precis som hundar, men osäkert eftersom han fattar det även när jag inte säger det. Han märker det väl på min energi och att jag börjar samla ihop lite grejer (lillkattens koppel tex).

Har även klickertränat in sitt, stå och ligg och hej (vacker tass), men även där är jag osäker på hur mycket han förstår av själva orden. Vet att han förstår desto mer av de rörelser jag gör.

Deras namn kan dem i alla fall :). Även om lillkatten Rufus ibland tror att han heter Toulouse… Toulouse, som faktiskt heter Toulouse, vet i alla fall sitt namn. De förstår även en vissling som betyder "kom".

LaSadie
2/26/12, 10:21 PM
#2

Har två katter som kan deras namn, eller tre katter. De andra kommer när de kommer =D

Upp till toppen
Annons: