Annons:
Etikett12-omplaceringar
Läst 2458 ggr
carrrrrooooo
1/23/12, 12:32 PM

Jag önskar köpa en Norsk skogskatt!

Hejsan! Nu ska Jag skriva mitt första inlägg här :) Det är så att Jag letar efter en norsk skogskatt som vill flytta ut till oss på landet.. Vi har nu 2 st bonkatter.. Vi har inte så stora krav på katten förutom att vi inte kan åka längre än utanför Södermanland.. Har du eller vet du någon som har katten för oss? Tveka inte att höra av dig. Jag nås bäst på min mail: carro.barro.89@hotmail.com Eller efter klockan 17.00 på min mobil: 073-767 48 77 Mvh carro

Annons:
Margona
1/23/12, 1:04 PM
#1

Hej! Ska det vara en kattunge eller en vuxen?

LaSadie
1/23/12, 3:34 PM
#2

Det är inte alla som vill sälja sina katter som utekatter heller…

carrrrrooooo
1/23/12, 6:38 PM
#3

Förlåt att jag inte var så tydlig när jag skrev inlägget, jag skrev det ifrån mobilen och ville få iväg det så fort som möjligt då vi vill få hem vår nya familjemedlem så snart som möjligt!:)

Ja som sagt har jag inte så höga krav på katten förutom att den ska vara kelig och inte rädd av sig.

Kastrerad är ett starkt plus.

Men som sagt bor vi på landet med 2 hästar och 2 katter.. vi vill ha en katt som vill vara både inne och ute (vi låter aldrig våra katter vara ute på natten, då ska dom sova inne hos oss).. och inte heller när ingen är hemma utan bara när vi är hemma så vi har lite koll på dom, då får dom gå ut och in som dom vill..

Vi har just nu 2 st bondkatter en tjej och en kille båda kastrerade. Vi väntar barn så även om katten är snäll med barn så är det ett plus fast det går alltid att träna..

Vi gillar att mysa med våra katter och tillbringar mycket tid och kärlek till dom.. gillar att pyssla om och borsta och pussa på dom.. katterna är verkligen våra bebisar.

vi är inte intresserad av utställning, enbart sällskaps och gos katt vill vi ha den till :)

Vi hade inte tänkt att lägga allt för mycket pengar på en ny katt, tro nu inte att vi är snåla och fattiga, utan tvärtom så gör vi allt för våra katter, dom få gånger som dom varit sjuka så tar vi dom till veterinären och vi köper kvalitetsfoder till dom.. Så inte är vi snåla men vi vill inte lägga för mycket på inköpspriset för katten.

Hoppas att jag fick med allt nu, annars är det bara fråga om ni undrar något.

Kön spelar ingen roll, men om det är en vuxen hankatt vill jag helst att den ska vara kastrerad så att det inte blir bråk med min andra katt.

Spelar ingen roll om det är en kattunge eller vuxen :)

#2 självklart, men jag vill inte ha en innekatt, utan jag tycker att katter ska få tillgång att både vara ute och inne! :)

Mvh carro

carrrrrooooo
1/23/12, 7:17 PM
#4

juste jag glömde säga att självklart om vår nya tisse blir en han kattunge så behöver kan så klart inte vara kastrerad!

Nina-R
1/24/12, 6:46 PM
#5

#3

Du får räkna med att betala 5-6000 för en kattunge, kanske halva priset för en äldre.

Ärligt så förstår jag inte varför ni inte är sugna på att betala en del för en katt. Inköpspriset är ju den minsta utgiften när det gäller djur.

Själv anser jag att man betalar för det man vill ha, vill man ha en trevlig och frisk renras så får man ju betala där efter med.

Att föda upp en kull är inte billigt så att få betalt för arbete och utgifter är väl inte mer än rätt? :)

Sedan så kan det nog vara svårt att få tag på ngn som säljer som utekatt i annat än sele. Själv så har jag valt att inte göra det.
Varför släppa ut en katt ensam med alla risker det innebär, man gör ju inte det med några andra djur..

/SE*Barababelle's

Upp till toppen
Annons: