Annons:
Etikett08-skogkattens-hälsa
Läst 1817 ggr
[NinaCrown]
12/13/11, 1:07 PM

Dåliga tassar

Hej, jag har ett problem med min Skogis-hane.

För ett ganska bra tag sedan märkte jag att han hade en vit knöl på en av sina trampdynor på baktassen… Det är nog bara en vanlig förhårdnad tänkte jag och brydde mig inte så mycket mer om det… Den har inte varit något problem på väldigt länge men idag när jag skulle klippa hans klor upptäckte jag att nästan alla trampdynor på baktassarna är skrovliga och att klorna delade sig när jag skulle klippa dom! Han verkade även tycka att det var väldigt obehagligt att bli klippt, men han brukar vara väldigt duktig alla andra gånger jag klippt honom. Är bara en tå han bråkar med då jag misstänker att jag råkat klippa för djupt på den vid något tillfälle…

Min fråga är då… Vad berod detta på? Kan det vara någon typ av svamp? Eller får han för lite kalcium och annat i sin mat?

Annons:
[NinaCrown]
12/13/11, 1:14 PM
#1

Kan även meddela att han är innekatt om det påverkar något!

[NinaCrown]
12/13/11, 1:36 PM
#2

Dubbelpostar detta på katter iFokus då jag vill ha svar snart så jag vet om jag ska ringa vet eller inte… Inte kul att vara arbetslös när ens djur mår dåligt >.<

Men kan det vara så simpelt att tassarna är torra?

LaSadie
12/13/11, 6:24 PM
#3

ring till vet och rådfråga iallafall

[NinaCrown]
12/13/11, 6:32 PM
#4

Får ta och göra det imorgon… Dom har nog ganska stängt nu. Men han verkar inte ha ont, han beter sig precis som vanligt och jag fick utan problem undersöka trampdynorna. Men bättre att ta reda på vad det är innan det gör ont, då kanske man kan hindra eventuella problem i tid!

Upp till toppen
Annons: