07. Beteendefrågor

revirproblem, råd tack

2011-11-16 11:08 #0 av: dqhh

Hej,

Har tidigare skrivit här om min kisse Ace som inte kom riktigt överens med alla mina andra katter, han var dominant men förstod inte riktigt när de andra la sig så att säga utan fortsatte att leka vilket till slut ledde till bråk.

Jag tog till slut det jobbiga beslutet att omplacera honom och han fick ett kanonhem där han har möjlighet att gå ut med ( vilket jag är lite rädd för men det var bäst för honom).

Han flyttade i somras och bor nu på en gård omgiven av hästhagar han har blivit en riktig jägare.

Nu till problemet, det finns ett till hus på gården där det bor katter sen tidigare (gårdens ägares katter) det började med att han jagade in dem på deras tomt. Nu har det tydligen gått så långt att de andra katterna inte vågar gå hem. Han har tagit över helt. (vet inte alla detaljer)

Vad kan man göra, kan man göra något?

Behöver hjälp och råd, tack.

/Sara

Anmäl
2011-11-16 15:44 #1 av: Katzuki

Är han kastrerad? Annars kan det hjälpa.

Anmäl
2011-11-16 17:18 #2 av: dqhh

#1 tyvärr var det inte så enkelt, han är kastrerad det var efter det som problemen började hemma hos mig. Det behöver inte ha något samband med kastreringen kan lika gärna vara åldern(börja bli vuxen menar jag). Ja eller något annat. Han kastrerades vid 10 månaders ålder om jag inte minns fel.

/Sara

Anmäl
2011-11-17 10:30 #3 av: Katzuki

Hm.. Jobbigt läge. Vet faktiskt inte vad det kan bero på.. De andra katterna är också kastrater? Inget annat som har förändrats runt katten? :/

Anmäl
2011-11-17 13:19 #4 av: madilicious

Kanske är så att han tråkigt no inte trivs med andra katter, han kanske vill vara ensamkatt?

// Madelene och Pälsbollarna

Sajtvärd på Camping

Medarbetare på Omplacering och Gecko

Anmäl
2011-11-17 13:48 #5 av: Katzuki

Skulle kunna vara så. Men det är ju lite svårt om han är utekatt, svårt att se till att grannarna inte skaffar katt?

Anmäl
2011-11-18 08:25 #6 av: blondifire

alternativet är o bygga rastgård till honom..

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.