Annons:
Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 726 ggr
VargenCV
2011-10-31 08:34

Livmorbetennelse og drektig?

Har noen her opplevd at (drektig) katt har fått livmorbetennelse, uten at det har reabsorbert fostrene, og om mulig, ikke skadet kattungene?

Min ene hunnkatt fikk jo bekreftet livmorbetennelse når hun var to uker drektig, eller skulle være. Vi var nede på morgenen lørdag og fikk Synolux-tabletter for det da, og det var sent fredag jeg oppdaget hvit utflod på henne, da luktet den ikke. Lørdag, var den mer farget og dyrlegen sa den luktet (jeg kjente det ikke).Hun er ferdig med kuren sin nå, og jeg synes hun fortsetter å vise tegn på drektighet. Puppene bakerst har blitt større, og de er litt mørkere, synes jeg, ikke minst er magen litt rundere og fastere.

Hannkatten min er kjempeinteressert i henne, og går med nesa lengst mulig inn i rumpa hennes med en gang han får sjansen. De er delt av, men har noen minutter felles under oppsikt når alle får bløtmat. Hun viser ingen som helst interesse av ham.

Kan jeg forvente at det kanksje er kattunger der, eller er det mest trolig at hun er tom/falsk/oppblåst etter betennelsen og medisinering?

Annons:
Upp till toppen
Annons: