Annons:
Etikett29-avelshanar-finnes-sökes
Läst 2584 ggr
jojanpike
2011-10-09 11:43

Avelshane sökes till Esme

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Esme (SE*Gyllenstrålen's Esmeralda) söker en hane med bra personlighet.

Esme själv är NFO n09 och har en trevlig personlighet.

Hon är lugn, försiktig, men ändå kelig och social.

Hon har fortfarande lite kattunge i sig och tycker om att leka med sin kompis Thelma.

Esmes föräldrar:

Mamma: IDP*Tigerligan's Stella Artois

Pappa: S*Vikingtroll's Kasper

Esme är GSD IV fri genom föräldrarna.

HCM och övriga tester ska tas den 11 november.

Men tänkte vara ute i god tid med förfrågan om någon skulle vara intresserad, därför lägger jag ut detta innan alla tester är klara.

Esme har förstås stamtavla.

www.smaraldus.eu

Annons:
jojanpike
2011-10-09 12:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Lägger upp en till bild

www.smaraldus.eu

jojanpike
2011-10-09 12:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Och en bild där hon leker med Thelma. Esme är den större :-)

www.smaraldus.eu

LaSadie
2011-10-09 18:11
#3

Vad söker du hos hanen?

jojanpike
2011-10-09 19:27
#4

Jag är nybörjare gällande detta, men vad jag läst så ska hanen kompensera honans egenskaper.

www.smaraldus.eu

LaSadie
2011-10-09 21:04
#5

ja, åk på utställning med henne och hör vad domarna har att säga om henne och sök efter en hane som kompletterar henne

Kronängens
2011-10-09 21:38
#6

Eller be uppfödaren om hjälp med att välja hane Glad.

Annons:
jojanpike
2011-10-10 20:30
#7

Tack för svar!

Utställning har vi tänkt på, men ingen har passat in i schemat, maken jobbar både vardagar och helger eller så har det varit fullt.

Men ska ta hjälp av uppfödaren :-)

www.smaraldus.eu

madilicious
2011-11-13 19:13
#8

Utställning är alltid ett bra steg för att höra vad som är bra med henne och vad som är mindre bra lättare när man letar hane. Men innan det tycker jag att steg 1 är att fundera på vad du vill ha ut av en eventuell kull. Vad är ditt mål med att ta en kull på henne? Har hon intressant stamtavla? Har hon egenskaper du vill föra vidare? Dvs vad är syftet med kull.

Menar inte att låta elak på något vis. Tycker din hona är jättevacker. MEN det finns överskott på marknaden och har man inte något riktigt extra att komma med är risken väldigt stor att man blir ståendes med en hel kull. Nu vet jag inte om du har stamnamn osv vilket oftast ger ett lite mer seriöst intryck. Men annars verkar du läst på lite om tester och så här. Lycka till!

// Madelene och Pälsbollarna

Sajtvärd på Camping

Medarbetare på Omplacering och Gecko


EddaM
2011-11-13 21:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Hon har öronen ganska tätt och kanske du skulle välja en hane som har brett huvud och stora spetisga öron då de behöver ha lite bättre form med. Har själv en hona som är som din och henne letar jag hane till. Finns en del godigar att välja på =)

Har inte gjort testerna på min hane ännu, han finns efter det tillgänglig till avel och han har det du behöver. Men får se när testerna blir gjorda, har dåligt med pengar. Kanske skall önska mig det i julklapp kanske hehe ;)

Min hane heter: IC S*Luddhuvet´z Fengari

hans pappa: CH S*Sillyzone´s Maybe I´m a Leo

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

jojanpike
2011-11-14 18:20
#10

Testerna är klara på vår flicka nu och hon är godkänd :-)

#9 Din hane var jättefin! Så blir han godkänd är han helt klart av intresse för oss :-)

www.smaraldus.eu

Mona22
2011-11-17 13:10
#11

Du kan ju även prata med din uppfödare så kan h*n ge dig råd om vilken hane du bör välja med tanke på styrkor/svagheter med din honaGlad

jojanpike
2011-11-17 13:12
#12

#11 Jo tänkte göra det också :-)

www.smaraldus.eu

madilicious
2011-11-17 13:18
#13

Har du tänkt satsa på avel eller du vill ta en kull bara för det är kulSkrattande

// Madelene och Pälsbollarna

Sajtvärd på Camping

Medarbetare på Omplacering och Gecko


Annons:
jojanpike
2011-11-17 18:16
#14

Börjar med en kull så får jag se hur det känns sen om jag ska fortsätta eller inte :-)

www.smaraldus.eu

Fridaybrew
2011-11-18 09:25
#15

Jag vill bara hålla med om rekomendationerna om att iaf en utställning kan vara lärorikt att delta på innan du beger dig in i avel. För då du svart på vitt bedömt av proffsdomare vad som är svagheterna med katten så man kan förbättra sitt sökande efter en passande hane.

Maken behöver inte vara med på utställningen även om det är trevligt när det är fler män som dyker upp =)

Lycka till !

/Fridaybrew

jojanpike
2011-11-19 17:16
#16

#15 Jo vill gå på utställning också.

www.smaraldus.eu

Upp till toppen
Annons: