Annons:
Etikett14-rasstandard
Läst 2879 ggr
ponnyfotot
8/29/11, 9:50 PM

Norska skogskatter eller huskatter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej det är så att jag fått för mig att mina katter är väldigt lika norska skogs katter både till utseende och färg ;)

men nu bifogar jag bilder och undrar vad ni "experter" tycker?

inbillar jag mig  eller, tycker ni oxå att dom ser ut som skogisar ??

börjar med en bild på Lukas

Annons:
LillyB
8/30/11, 1:05 AM
#1

Din katt är väldigt söt! Glad
Men han är inte lik en norsk skogkatt enligt mig. Norska skogkatter har ett helt annat ansikte och öron. Du säger också att han är lik i färgen, men norska skogkattens färger är inte speciella, det finns fler raser och huskatter som har samma färger.

\\\\\\\\\\\\\\\\_

Mvh Lilly - Sajtvärd på Bullhundar iFokus

EddaM
8/30/11, 11:25 AM
#2

Jätte fin katt du har =) Men jag håller med #1. När man ser till de tekniska detaljerna som en skogis skall ha så håller inte din katt. Färgen svart-silver finns hos de flesta raser och jag vet flera huskatter som är silver. =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

Kronängens
9/1/11, 10:27 PM
#3

En norsk skogkatt ska ha raka sidolinjer, ett trekantigt ansikte med öron som sitter i trekanten och rak profil bl.a. Det ser inte ut att stämma på din katt. Han ser knipt ut över nosen och öronen är små och sitter högt upp på huvudet. Ögonen har inte rätt form och de lutar inte som de ska göra på en skogis heller.

Så lik en norsk skogkatt är han inte, din Lukas, men han är en fin katt med vacker färg. Glad

Upp till toppen
Annons: