Annons:
Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 1069 ggr
tulipano
2011-07-28 21:31

Akut hjälp-siamesunge i Stockholm!

Kattmamma eller någon med intresse, kunskap och möjlighet att ta sig an en ensam siamesbäbis sökes AKUT!

Ungen är född 27/7 under dramatiska förhållanden- mamman fick livmoderinflammation och förlöstes akut med kejsarsnitt och denna lilla unge är den enda överlevande.

Mamma katt är stressad och medtagen efter ingrepp och infektion och vägrar ta sig an kattungen. Ungen nappas nu och verkar må bra, men ägarna har begränsad möjlighet att fortsätta på det sättet själva.

Finns det någon som har en kattmamma som skulle kunna tänkas ta sig an denna lilla unge? Eller finns någon med tid och kunskap att antingen försöka hjälpa ägarna att få den biologiska mammakatten att ta sig an ungen (mamman har haft två kullar tidigare och då varit en bra mor) eller att avlasta ägarna med nappning av ungen tills vidare?

Jag äger hankatten som är far till ungen, men jag är på semester femtio mil bort och kan inte hjälpa till på plats som det ser ut nu, utan vädjar till er om hjälp eftersom läget är tufft att hantera för kattungens ägare vilka är förstagångsuppfödare.

Finns det någon därute som kan hjälpa till? Eller har ni tips på vart vi kan vända oss?

Ta kontakt med mig företrädesvis via mail isåfall- milomarie@gmail.com så vidarebefordrar jag kontakt med ägarna!

Annons:
Margona
2011-07-28 23:10
#1

Jag har två st honor som ska ha ungar om några dagar så kanske kan jag ta emot den då de är födda.

Upp till toppen
Annons: