Annons:
Etikett05-pälsvård
Läst 1606 ggr
Nina-R
4/9/11, 4:27 PM

Hur skulle ni gjort?

Jag klurar på hur jag ska göra med min katt innan utst. Hon har fantastisk pälskvalité och har aldrig blivit badad, så jag drar mig för att göra det. Kommer bara tvätta tassarna så dom blir helt vita.
Hon skivar sig dock lite lite i pälsen så jag undrar hur ni skulle gjort och vilka preparat? Det är framför allt på sidorna som pälsen skivar sig lite, men hon är absolut inte fet i pälsen.

/SE*Barababelle's

Annons:
EddaM
4/9/11, 9:09 PM
#1

Det finns ju lite olika torrschampon och puder som man kan använda. Finns ett torrschampo som är ett skum som man smörjer in på de områden som behövs o sedan sköljer man ut det med vatten, man behöver inte bada hela katten på det viset. Men även olika puder som sagt som man häller i pälsen, låter den vara en stund för att sedan borsta ut den ordentligt.

Jag är ju för bad men om man inte vill så finns det som sagt andra saker att ta till =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

kerstin2181
4/9/11, 10:25 PM
#2

Själv skulle jag aldrig åka på utställning utan att bada, en vanesak. Försök bada henne, ta den tid det tar

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Nina-R
4/10/11, 11:26 AM
#3

Mina föräldrar badade alltid sina också, men eftersom hon fick ex på pälsen förra utställningen utan bad så känns det rätt onödigt?

Jag vet mkt väl hur man badar katt, det har jag gjort många många ggr innan utst, så det är inte det som är "problemet" =)

Utan det var just det hur man prepppar en katt som är ren och fin i pälsen utan att bada.

Jag har aldrig testat torrschampo, ja jag vet inte jag, är lite kluven. Känns nästan som att man ska bada för att slippa ev fiasko med fel produkter i pälsen, för jag vet ju iaf hur man gör iordning en katt efter bad :)

Förresten, är det någon här som vet vart man kan köpa en mirakelkam? Jag har bara hittat på nätet som är likvärdiga dessa.

/SE*Barababelle's

Labolina_73
4/10/11, 12:01 PM
#4

Jag skulle faktiskt inte heller bada en katt om det inte var nädvändigt.

Såklart ska katten vara ren och fin på en utställning men det finns ingenting som säger att den inte kan vara det utan ett bad i sin helhet.

Du skriver att pälsen skivar sej, prova nu innan med lite puder, Torrschampo i form av puder / talk för att se om du tycker att det blir bättre om inte så bör du nog bada katten för då är ju pälsen fet.

Men tvätta kattens tassar och prova med torrschampo på den skivade pälsen,, men jag rekomenderar att du gör det en bra tid innan utställningen så du hinner bada om det skulle behövas. Men jag själv använder aldrig YES när jag badar mina katter som jag vet många andra gör.. och säkert kommer att rekomendera dej för bästa resultat,, alla är vi ju olika men jag skulle aldrig bada mina i yes.

//Linda

PS,, nej detta var ingen påhopp till er som använder yes, jag bara tog upp det iom att hon frågade om råd och jag gav mina.. :-)

Lycka till.

Nina-R
4/10/11, 7:44 PM
#5

#4

Jag ser heller ingen anledning att bada om det inte behövs egentligen, hennes päls och hud sköter sig ju bra själv så det känns bara onödigt att vara där och greja. Man bör ju inte bada djur mer än nödvändigt.

Tack för tipset, ska prova detta så får vi se vad som händer, blir det inte bra så får det bli ett bad.

/SE*Barababelle's

Josephinesfina
4/10/11, 9:53 PM
#6

Här kan man beställa Hindes mirakelkam i absolut original! (handslipad, o.s.v.) Superpris!!! (tror jag betalade just under 200:- för min, inkl frakt).

http://www.adellshundservice.e.se/indexpr.htm

Annons:
Nina-R
4/11/11, 10:36 AM
#7

tack! Men jag hittade på tradera, väldigt billigt :D Blev två st så om ngn vill ha en hindes till bra pris, hör av dig =)

/SE*Barababelle's

EddaM
4/11/11, 10:46 AM
#8

När skall du ställa ut föresten?

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

Nina-R
4/11/11, 3:41 PM
#9

den 14e maj =)

/SE*Barababelle's

EddaM
4/11/11, 9:46 PM
#10

Bik? På den skall jag med, fast jag ställer min husis på lördagen och min hane Fengari på söndagen =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

Upp till toppen
Annons: