Annons:
Etikett32-utanför-ämnet
Läst 2385 ggr
Labolina_73
3/25/11, 8:06 PM

SVERAK vs SNRF?

Vad är skillnaden på att vara "medlem" eller inneha Stamnamn i respektive förbund?

Fördelar/Nackdelar??

Jag tänker på iom att allt är billigare via SNRF,, stamnamn, stamtavla för kattungar etc.

Jag vet att det är "gamla" IDP, men jag har iaf inte riktigt greppat skillnaden,, varför väljer men det ena eller det andra?

//Linda

Annons:
Seerath
3/26/11, 12:40 PM
#1

Jag valde nog Sverak främst för att det finns mer utställningsmöjligheter.

FiiaL
3/26/11, 3:41 PM
#2

Man kan inte jämföra SVERAK och SNRF. SVERAK är ett förbund, medan SNRF är en enskild förening som tillhör World Cat Federation.

SNRF har egen stambokföring, liksom de andra nordiska WCF-föreningarna, och egen medlemstidning.

Anledningen till att vi kan hålla låga kostnader, beror på att vi inte har samma omkostnader, dvs inget kansli med avlönad personal som SVERAK. Även om vi numera betalar utställningslicens och medlemsavgift till WCF, så är det småpengar i sammanhanget.

Eftersom vi har egen stambokföring, tillfaller avgiften för både dessa och stamnamnen föreningen. Vi som har ett uppdrag i föreningen, får ingen ersättning, utan jobbar ideelt (= gratis).

Att välja mellan WCF/SNRF och SVERAK är nog mest en "politisk" fråga, en smaksak, och hur ofta man vill ställa ut.

Labolina_73
3/27/11, 5:48 PM
#3

Ok,, tack för svar.. :-)

//Linda

Upp till toppen
Annons: