Annons:
Etikett04-färger-mönster
Läst 4228 ggr
marthiiina
2011-03-10 18:22

Färg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skriver här då många av er är uppfödare och därmed har med koll på färger än jag.

Jag har huskatts ungar hemma som jag tycker varken än "bruna" eller "svarta". Med den kunskap jag har så tycker jag att de ser mörkt blåtabby/tigre ut?

Mamma är Bruntabby.

Pappa är Svart m vita tecken, han är ev mönstrad men det är så svårt att se. Kan även vara vad man kallar smoke?

Farmor är Brunsköldpadd.

Om det är till någon hjälp.

"Om du inte vet var du ska, spelar det ingen roll hur fort du springer"

Annons:
LaSadie
2011-03-10 19:30
#1

Kattungen på min dator ser ut som en a 22/23, en blåtabby eller blåtigré (osäker med mönstret när man bara ser ansiktet tycker jag), men det kan vara inställningarna som spelar ett spratt :)

Om pappan är mönstrad eller inte syns i ansiktet, ser han ut som kattungen är han mönstrad om inte så är han solid :)

marthiiina
2011-03-10 19:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Okej. Ja då är pappan solid. Tack så mycket för hjälpen. Då tror jag att broden är blå han med. Den ena ser tabby ut å den andre ser tigre ut.

Pappan ser ut så här :)

"Om du inte vet var du ska, spelar det ingen roll hur fort du springer"

Labolina_73
2011-03-10 19:47
#3

Jag skulle säga utifrån min skärm iaf att kattungen är svartmönstrad,, eller brunmönstrad som man oxå kan säga..

På min dator tycker jag inte att kattungen är blå.

Vad har mamman för färg?

Vad har föräldrarnas föräldrar för färg och bakåt i ledet?

//Linda

marthiiina
2011-03-10 21:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Okej. För anledning att jag funderar över det är att både mage och ben är helt blyertschgrå. Sen är han så gott som svart.

Mamman är Bruntabby. Bakom henne vet jag inte riktigt. Jag minns inte vad hennes mamma har för färg.

Bakom pappan vet jag inte mer än att mamma är brunsköldpadd. Jag frågade inte så mycket om färgerna bakom honom. Hon som hade honom sade att Mamma var Norsk Skogkatt med stam som hade hittat en friare på gatuhörnet. Har en bild på honom och mamman hans som jag fick ifrån kvinnan som hade honom. Men vet inte om jag kan lägga upp den då bilden ju inte är min.

Kan dock lägga upp en bild på mamma katt, men tror inte det hjälper så mycket då hon är "klassiskt burntabby".

Kull systern har jag dock oxå. Även hon har en kattunge som ovan är far till. (Ovan är förövrigt kastrat numer ). kan lägga upp en bild på dem med.

"Om du inte vet var du ska, spelar det ingen roll hur fort du springer"

marthiiina
2011-03-10 21:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Systern med son

"Om du inte vet var du ska, spelar det ingen roll hur fort du springer"

marthiiina
2011-03-10 21:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Brodern ser ut så här

"Om du inte vet var du ska, spelar det ingen roll hur fort du springer"

Annons:
marthiiina
2011-03-10 21:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

och så kullsystern

"Om du inte vet var du ska, spelar det ingen roll hur fort du springer"

marthiiina
2011-03-10 21:23
#8

Jag känner att jag borde veta mer om föräldrarnas bakgrund. Men har försökt få de som jag köpte föräldra katterna utav att berätta men de verkar inte ha något särskilt intresse utav det.

Kan även tillägga att alla mina huskatter bor inne. De är väl om händertagna och jag är inte någon som "avlar huskatter" eller släpper dem vind för våg. Kattungarna har redan bestämda nya hem hos människor som kommer ta mycket väl hand om dem. De kommer även vara vacc, chip osv innan de flyttar. Jag bryr mig oerhört mycket om mina djur, så alla vet. SÅ slipper någon bli upprörd i onödan. (Jag är van vid katter.ifokus och där blir det väldigt lätt upphettat pga av huskattungar. Ifall någon undrar om min långa förklaring. Jag anser även att mina katter är just huskatter/bondkatter oavsett vad de har för raser i sig så slipper någon bli upprörd över det) Tyst

"Om du inte vet var du ska, spelar det ingen roll hur fort du springer"

LittleL
2011-03-10 23:18
#9

Jag ser inga blå katter i denna tråd men visst kan man luras av bilder. Men enligt mig är alla katterna brunagouti, jag förutom pappan då som är solid svart.

/Sylvia

marthiiina
2011-03-10 23:33
#10

#9 okej :) Ja jag vet som sagt inte säkert utan har bara gissningar. :)

"Om du inte vet var du ska, spelar det ingen roll hur fort du springer"

EddaM
2011-03-11 10:15
#11

Jag ser inte heller några blåa små utan de är brun mönstrade =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

marthiiina
2011-03-11 13:56
#12

Okej :) Finns det något definitivs sätt att skilja på #dåligt" färgade bruna och blå katter? Tex färg på trampdynor eller lik?

"Om du inte vet var du ska, spelar det ingen roll hur fort du springer"

Kronängens
2011-03-11 14:53
#13

Jag tycker också att kattungen ser brunmönstrad ut.

Annons:
Humletassens
2011-03-13 13:25
#14

Inga blå katter i denna tråden, bruna med något mönster. Fota från sidan och samma höjd som katten så blir det mycket enklare. ;-)

Humletassens
2011-03-13 13:25
#15

Inga blå katter i denna tråden, bruna med något mönster. Fota från sidan och samma höjd som katten så blir det mycket enklare. ;-)

Upp till toppen
Annons: