Annons:
Etikett04-färger-mönster
Läst 2802 ggr
Kubana
2007-02-25 16:32

Populära färger?

Vilka färger är det egentligen som är populärast bland köpare, och är det oftare någon färg som så att säga "blir över" till sist i en kull? Vilken är minst populär? Givetvis är det många som inte går efter färg alls utan väljer efter typ, men av två likartade med olika färg, vilka tycker ni går först resp. sist?

Annons:
Ixatrixa
2007-02-25 16:48
#1

Jag tycker jag har märkt att det går i vågor det där….men jag tror whiskasfärgen är väldigt populär just nu dvs mönstrade silverkatter.

Just nu verkar alla villa ha blåsmoke honor ifrån mig och det har jag ju inte fått så många*skratt*

Zolas
2007-02-25 18:05
#2

På den tiden när jag hade kull, så var de mest eftertraktade färgerna blått, silver, paddor, rött och creme, alla de färgerna som jag aldrig fick!! *fniss.  Numera kommer väl också amberfärgen väldigt högt upp på önskelistan. Personligen så kommer ingenting i närheten av helvitt, svart/vitt och bruntabby/vitt, ( brunt går även fint utan vitt ) Glad

hundenpia
2007-02-25 20:46
#3

Mina favoritfärger är helt klart röd och cream.

fiskerjentas
2007-02-26 00:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Det er vel litt forskjellig om det er noen som kun skal ha til selkskap. De går ofte etter fargen. Og jeg merket at det var mange som vil ha silver…og padder

Helvite er nok veldig populært nu for tiden….men den fargen har aldri appelert til meg.

Selv er jeg mest glad i bruntabby og hvitt, blåtabby og hvitt og søltabby varianter med hvit

En kattunge jeg fikk i et kull, syntes jeg ikke var noe fin i det hele tatt. Jeg syntes han hadde alt for mye hvitt…..men når han var 12 uker var han blitt så fin…og nu når han er snart tre år….så synes jeg han er så vakker….det er som eventyret om den stygge andungen

Jeg fikk se dette bildet på eieren hjemmeside nu og det vil jeg dele med dere

Kronängens
2007-02-26 14:37
#5

#4 Jättefin katt.

vilmster
2016-04-04 16:57
#6

puttar upp

Annons:
DjupbackensJosefine
2016-06-25 23:15
#7

Våran erfarenhet av de katter som blir kvar till sist är de som är icke mönstrade i svart/blått. Röda/creme katter och paddor är oftast inget problem vare sig de har mönster eller inte.^^ Men som skrivits tidigare så går det såklart i vågor.(:

LaSadie
2016-06-25 23:35
#8

Av de jag har haft så har det varierat. Det är vissa färger som trender ibland som andra sagt. Jag tycker dock att solida paddor utan vitt brukar vara kvar längst.

VargenCV
2016-06-26 12:22
#9

Svart-vita är de som blivit kvar längst här. Silver och paddor populärast, men även brunvita har mycket interesse

Nenujap
2016-07-03 08:51
#10

Jag har ingen egen erfarenhet, men har fått höra av flera uppfödare att röda hanar (med eller utan vitt) är svårast att bli av med.

Lyssnar man istället till vad som sägs gällande hittekatter, så är svarta och svartvita katter svårast att hitta hem till.

@Mpajunen på Instagram

Upp till toppen
Annons: