Annons:
Etikett18-tävlingar-och-lekar
Läst 1177 ggr
[michaelalundgren]
2007-03-14 21:01

Ang. stallet.se

Hejsan alla här på norskskogkatt.ifokus.

När jag tittar runt på många av era hemsidor, så ser jag att ni ej lånar ut bilder till stallet.se.
Jag förstår att ni inte gör det, jag gör inte heller det. Men har ni fått förklarat för er vad det är för sajt?

Jag är medlem där, och kan annars ge er förklaringar på hur det går till. Vet att det finns mycket kopierade bilder.

Ja, mina tanke var iaf att kunna svara på era frågor om ni har några om det ;)

Annons:
alpblomman
2007-03-14 21:51
#1

Berätta gärna om vad sajten går ut på.

[michaelalundgren]
2007-03-14 21:54
#2

Det som det är menat att den ska gå ut på är att vara en sajt för hästintresserad att samlas och prata hästar. Även kunna "skapa" sin favorithästar och ställa ut dom.

Men i dagens läge har det nog spårat ut en hel del. Det är ganska stor skillnad på det nu än 2003 när jag började vara inne där. Visst det är ju kul till en viss del att kunna "föda" upp hästar och djur, och få dom populära.

alpblomman
2007-03-14 21:56
#3

Vad gör ni med alla bilder på djur då?

vettan
2007-03-14 21:56
#4

 Jag fick så många mejl och frågor om att de ville låna bilder så jag satte ut på hemsidan att jag inte lånar ut bilderna. Jag tror nog att säkert flera har bilder där som inte vill ha det.
Vad jag förstår så har de byggt upp sina stall sedan säljer de bilderna vidare.

alpblomman
2007-03-14 21:58
#5

Säljer? Andras bilder! Himmel då kanske min hund finns med där.

[michaelalundgren]
2007-03-14 21:58
#6

Det är inte själva bilderna som säljes vidare utan djuren som bilderna sitter på. När man skapar tex en katt, så väljer man ras, kön, dob. Sen kan man ladda upp en bild. Och sedan skriva info om katten. Det är nu detta som säljes.

Annons:
alpblomman
2007-03-14 21:59
#7

Jaha, och vad händer då den blivit såld?

alpblomman
2007-03-14 22:01
#8

Tjänar dom riktiga pengar eller låtsas pengar?

[michaelalundgren]
2007-03-14 22:14
#9

Dom kan säljas i många omgångar. Det är låtsas pengar.

Humletassens
2007-03-14 22:56
#10

#9 Det är inte det, utan jag har sett att dom satt Copywrite stämpel på bilder som inte är deras. Det är ett jävla ofog och nr 2 är att om man nu har raser se då till att en Skogis är en skogis och inte en huskatt . Det gagnar inte rasen/raserna eller kattens status.

Rhapsody
2007-03-14 23:34
#11

Ursäkta en idiot men vad är meningen med det?

Misskatta
2007-03-14 23:36
#12

Hej!! Och det vimlar av äldre karlar där.. har ett stall pga att jag ville veta om det fanns några bilder från min hemsida.. Och jag hade min msn på när jag var där inne..dåå var det en äldre karl som ville chatta med mig.. han trodde att jag var yngre än jag var.. Han trodde jag var 16.. men när jag sa att jag är 22år såå blockerade han mig från sin msn… jag blev så J*VLA arg… Men men vad kan man göra?? såå jag hoppas att många föräldrar vet om att det finns riktiga äckelpottor…

Rhapsody
2007-03-14 23:39
#13

# 12 Fy farao vad äckligt! Jag har ju sett på många hemsidor att bilder inte lånas ut till Stallet, men inte fattat vad det varit för något. Nu när jag knåpar hemsida är det väl bäst att lägga till det kan jag tro.

Annons:
WesthKiowas
2007-03-15 00:11
#14

Ni vet att ni kan skicka en faktura på valfritt belopp om ni hittar era bilder på stallet och ni inte har gett lov till det! Man kan faktiskt tjäna en slant ;) He he!!! Men ärligt talat så är jag så *Cencur* trött på ungar som tjatar om bilder!!! Stallet borde läggas ner!

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Mylingens
2007-03-15 00:27
#15

Jag har oxå haft väldigt många förfrågningar från dessa tjejer som vill låna bilder, men har aldrig satt mej in i vad det egentligen handlar om. //Kaisa

[michaelalundgren]
2007-03-15 17:58
#16

Det som är så tråkigt är att dom som godkänner bilderna MÅSTE godkänna dom, sen måste bildägaren in på stallet.se för att göra en anmälan mot ett specefikt stall.

Jag tycker absolut inte att stallet.se ska läggas ner, det finns många seriösa, synd att dom oseriösa förstör. Men det jag däremot tycker är att skaparna och dom som arbetar med stallet ska komma på ett bra sätt för att få bort kopierade bilder. Och "moddarna" ska få ta bort bilder som dom vet är kopierade, på grunden att dom är kopierade. Utan anmälan!

Ja det är jätte tråkigt att folk inte accepterar andras ©, utan har mage nog att när dom lånat/snott en bild sätta dit sitt eget ©.

Men det är bara min åsikter om det hela.

skogsdimmans
2007-03-15 18:04
#17

En lösning kan vara att de som har siten köper in ett gäng bilder av en fotograf eller dyl. som tjejerna kan använda. Och ta bort funktionen att de själv kan lägga upp egna bilder, eftersom det inte sköts och kontroleras var bilderna igentligen kommer ifrån och Om de verkligen fått ägarens godkännande.

[michaelalundgren]
2007-03-15 22:32
#18

Det dom har pratat om väldigt länge är att fixa ett "gratis galleri" med bilder som alla får använda sig av.. Men då återkommer man till ett av dom stora problemen tycker jag. Alla kommer ha samma bilder.

Detta är då inget problem för mig, eftersom jag bara använder s.k. EF bilder (egenfotade bilder).

Ceciliaaa
2011-04-19 20:21
#19

Har läst eran diskution :) Håller med er det är fult att sno bilder! Ett sätt att för hindra detta är att sätta ett stort ''genom skinligt'' © på bilden detta kan ni gör apå picnik.com eller i photoshop eller gimp.. Då är det svårare att sno bilden :) Jag har själv stallet.se och tycker det är en bra sida förutom alla stölder :)

AgnetaB
2011-04-20 10:39
#20

Har själv hittat egna  hästar med andra namn på bild där.Alltså mina bilder som är stulna.

Annons:
Katzuki
2011-04-20 19:03
#21

Synd att man måste bli medlem för att kunna se om nån har snott ens bilder :/ Tänk att det där med copyright ska vara så svårt att fatta :(

Mvh, Sara

S*Capsicum's, www.capsicumcats.se

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Upp till toppen
Annons: