Annons:
Etikett02-kattungeprat
Läst 2692 ggr
lynxeyes
2007-09-06 13:55

Woupsidaisy

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Väljer att skriva in detta här oxå, för att förhoppningsvis slippa skitprat… :( 

I natt, natten mellan (5-6 september) Födde Flisan 1 kattunge. Detta var något vi var helt oförberedda på, Flisan har inte ätit P-piller på grund av att hon haft en kraftig livmoderinflamation och rekomendationen har därför varit att hon inte ska äta piller. Vi hade fattat beslutet att inte ta fler kullar på henne på grund av den uppenbara risken för livmoderinflamationer, om hon gick på piller eller löpte tom. Så kastrering var planerad till September såfort rötmånaden var över och värmen lagt sig, detta för att jag inte ville riskera infektion i snittet osv.

I mitten på Juli när vi hade gäster hade någon missat att stänga en dörr, hade ju Flisan och Ozzy åtskillda för att hon löpte, och de var tillsammans ca 10 minuter, jag upptäckte Flisan rullandes på golvet, men hade inte hört någon parning, Flisan är en väldigt högljudd dam. Jag bestämde mig för att ha nogrann koll på henne de närmsta veckorna och vid minsta tecken skulle jag kastrera henne trots sommarvärmen. Men då Flisan inte fick några tecken på dräktighet, såsom rosa tuttar eller liknande och dessutom löpte om efter 4 veckor så antog vi ju att ingenting hänt eller att hon inte blivit dräktig. Jag hade därför planerat in kastrering av Flisan nu i september när värmen lagt sig och rötmånaden är över… Men tydligen hade de lyckats ändå… så nu är hon här lilla Woupsidaisy…

Jag kan ju inte göra annat än vara ärlig med det som hänt, trots allt så är mina katter först och främst mina bebisar och jag hade aldrig stått ut med att ha dem endast som avelsdjur och åtskillda från familjen någon längre tid… Hoppas att man slipper smutskastning på grund av detta med tanke på hur infekterd kattvärlden redan är, men om så är fallet så får jag väl ta det då. Det är ju trots allt ingen kollition av stamtavlor eller något annat som är konstigt… bara det att det inte var en planerad kattunge…. Men det som förbryllar mig enormt är huruvida hon kunde visa tecken på löp trots dräktighet…?

/ Sophia (vid frågor eller funderingar, snälla kontakta mig direkt på mail istället för att sprida ut en massa rykten info@lynxeyes.se)

Annons:
SirMaxwells
2007-09-06 14:10
#1

Välkommen till världen:-)

Florinellas
2007-09-06 14:12
#2

Jag säger detsamma! Välkommen till världen och hoppas att mammakatt och den lille mår bra.

Lycka till !

Lollo

Mylingens
2007-09-06 14:12
#3

Vill gratulera till en underbar liten tjej! Vi ska inte bry oss så mycket om vad andra ska tro och vill folk prata så får dom göra det, så resonerar jag. Jag tror att alla uppfödare förr eller senare råkar ut för samma sak som dej, så kan det gå ibland när man håller sej med hane. Det är svårt att styra till 100% över våra djur, de har ju trots allt en egen vilja. Har man dessutom bara en hane så man vet att det är han som är pappan så är det inga konstigheter. Jag tror att lilla Flisan ville uppleva moderslyckan än en gång innan det var dags för kastreringen…Flört

Många pratar säkert om mej oxå eftersom vi fick 3 kullar samtidigt men jag har bestämt mej för att inte lyssna på folk, låt dom prata. Er lilla tjej kommer säkert att sprida mycket glädje hemma hos er, det gör alla mina 13 hos oss. Passa på och njut…Grattis än en gång…. //Kaisa

Frostvikarna
2007-09-06 14:13
#4

Jag säger grattis även om det var oplaneratGlad! Lycka till med lillen och hoppas att mamma katt mår bra!

//Gisela

Margona
2007-09-06 14:15
#5

Grattis till kattungen! Hoppas de mår braGlad

Mvh Margona

SirMaxwells
2007-09-06 14:16
#6

Helt rätt Kaisa, det finns så många som har åsikter om allt möjligt. Ser fram emot att följa lillan som säkert kommer bli en underbart bortskämd liten dam.

Kram

Annons:
Sissi
2007-09-06 14:16
#7

#1 Det var en rolig kommentar *ler*

Men precis som #1 skriver, sådant händer! Katterna märker av dofterna från en löpande hona lååångt innan vi människor fattat att så är fallet. Jag känner fler som råkat ut för samma sak, trots att deras honor ätit p-piller.

Finns det något hetare än fertila hankatter???!

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

solfager
2007-09-06 14:16
#8
Dag 14

Om din hona börjar höglöpa så är hon garanterat inte parad. Vissa honor kan visa löptendenser trots dräktighet vilket är normalt.

Detta är ett urklipp ifrån en dag/vecko uppspalt om dräktigheten jag hittade på nätet kommer bara inte ihåg vart.

Lycka till med din lilla Woupsidaisy

//Åsa

Sissi
2007-09-06 14:17
#9

Oj, jag glömde visst att gratulera till den lille!

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Humletassens
2007-09-06 14:22
#10

Grattis till misebarnet.

O varför ska du behöva förklara dig, har man fertila hon och hankatt, så kan det ju hända fast man tycker att man har järnkoll.

Gäller bara att slå dövörat till alla skitsnackare.

Lycka till med den lille.

Kram från oss

lynxeyes
2007-09-06 14:34
#11

Tack allihopa för era gulliga rader… trårarna trillar nu när spänningen släppt ;) Har gått igenom hela känsloregistret här under morgonen… Så i natt sover jag nog gott *ler*

Kram / Sophia

Rhapsody
2007-09-06 14:47
#12

Grattis till den lilla pluttan!

/Lena

erspers
2007-09-06 14:50
#13

Grattis till underverket Glad

//Stefan

Annons:
virvlas
2007-09-06 14:52
#14

Ååh, ett litet kärleksbarn!
Detta skulle väl helt enkelt bara vara så stort grattis o lycka till! Glad

//Jessica

Fridalas
2007-09-06 15:08
#15

 Grattis till Ozzys & Flisans lilla kärleksbarnKyss

Kramar från Gunnel

kerstin2181
2007-09-06 15:12
#16

Kan bara säga, grattisSkrattande gissar att bebban kommer stanna? he he, som sagt, sista kärleksbebben där, kramar i massor

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

LittleL
2007-09-06 15:15
#17

Grattis till den lilla. "Olyckor" händer, och ibland kommer något gott med dom:)) Passande och mycket gulligt namn. /Sylvia

Zygots
2007-09-06 15:21
#18

……=) känner igen mig, samma sak med Nenya här hemma. Nog för att jag planerat att göra parningen, men kanske inte just då….=), men Nenya och Sham tyckte annorlunda. Jag såg aldrig något löp ens, men Sham, HAN visste han.

Grattis till din lilla flicka och nog ÄR det roligt att hon kom i alla fall.

//Annika

Anneli_G
2007-09-06 15:22
#19

Grattis till det lilla kärleksbarnet!! Inte ska du oroa dig över skitprat och smutskastning… njut av den gulliga lilla kärleksgåvan istället!!

KRAM

lynxeyes
2007-09-06 15:28
#20

Återigen tack!!!Skrattande Så lättad och glad över alla possitiva komentarer…

#16 Visst är det lockande, men nää hon får nog flytta tids nog hon oxå ;)

/ Sophia

Annons:
Sagolika
2007-09-06 15:44
#21

Stort Grattis till den fina lilla tjejen! De har ju inga kolliderande stamtavlor eller nånting. Det var bara inte planerat just då av dig. Du har absolut inget att skämmas för. Nu är hon här och kommer att bli lika älskad för det. Pratar folk så är det DE som ska skämmas, ingen annan.

Lycka till med henne!

mvh Nina

zealousnfo
2007-09-06 16:26
#22

Perfekt namn på den lilla! :-)

Hon ser jättefin ut!

vettan
2007-09-06 18:25
#23

Lilla plutta välkommen till världen.

Merlyn
2007-09-06 18:39
#24

Grattis till jättefin bebis!!!

Håller med alla andra som skrivit att olyckor kan hända, det har jag med råkat ut för, så slappna av och njut av det lilla underverket!

Kram Merlyn

Marie_F
2007-09-06 18:41
#25

Jag har själv varit med om en hona som löpte under hela sin dräktighet, hon födde 2 friska bebbar trots att hon blev parad ett par gånger under hennes dräktighet.

Skrället visade ingenting dagtid utan kl 4 på natten så ställde hon sig o kallade på hanen (samma som var pappa till kullen) och krävde hans tjänster. Efter detta så började hon löpa och vi separerade dem och efter 2v släppte ihop dem igen och samma sak hände.. Och så fortsatte det, dessutom så lärde sig hanen i detta läge att öppna dörrar så tja.. Mycket fel bidde det, men bebbarna mådde prima och det var min första kull!

Kronängens
2007-09-06 18:49
#26

Grattis till bebisen!

Runsviks
2007-09-06 21:09
#27

Grattis till lilltjejen och det du har gått igenom nu är du inte ensam om… Katterna kan… nospuss från farmor Lemi och kram från oss andra.

Annons:
Malin1
2007-09-06 21:42
#28

Tjuvparningar kan hända alla!
Och det blir ju inte inavel eller några konstigheter!

Tror inte du ska oroa dig det minsta :)
Och härligt att du är ärlig och står för det som hänt :)

Grattis till den lilla flickan, och som de andra.. Välkommen till världen hjärtegryn!:)

Myskatten
2007-09-07 02:30
#29

Grattis till lilla flickan & Lycka till :) S*Knoxville´s

manlyckans
2007-09-07 02:42
#30

Grattis till ett litet hjärtebarn!

Mizzi
2007-09-07 04:44
#31

Det blir säkert något alldeles extra med denna lilla dam som så gärna ville komma till världen Kyss

Stort Grattis Skrattande

UllisN
2007-09-07 10:54
#32

Grattis till kärleksbarnet=)

lynxeyes
2007-09-07 11:57
#33

Uppdatering av läget :)

Lilla Wopsi har ökat 30g på ett dygn !!! och är rund o go, mamma Flisan har nog grädde i tuttisarna, men det är klart med full tillgång till mjölkbaren så kan man ju förse sig ordentligt ;) Inga bråkiga syskon att trängas med. Flisan är så stolt, men vill heller flytta Wopsi till en liten madrasstump som ligger under sängen till de stora kattungarna, så där ligger de nu o myser, Flisan, pappa Ozzy och de tre huliganerna i Tygkullen :) Det är dags o fotta tyg-kullen idag, så då får det bli några nya bilder på Wopsi oxå, då gårdagens bilder inte var några höjdare… Men nu har man ju iaf landat och jag är så otroligt glad för all positiv respons och alla gulliga mail jag fått!!! Det värmer så otroligt mycket!! Så åter igen; TACK ALLA!!! Lägger in någon bild senare under dagen om jag får till någon som är bra!!

Kram / Sophia

Silvis
2007-09-07 13:49
#34

Tala om att själv göra en höna av en fjäder.

Annons:
offsides
2007-09-08 01:10
#35

Grattis till bebben:)

/Johan

Johan sajtvärd på Européringen i Fokus

Kattilaforsens
2007-09-08 01:43
#36

Grattis till lilltjejen! Vilket passande namn du valt. Glad

#8 Tror att det är denna sajt du syftar på:

http://www.rexunited.com/pregnens.htm

MissMikkus
2007-09-08 01:53
#37

Grattis till lilltjejen. Vi tror att vi kan bestämma över katternas kärleksliv och det går ofta inte alls som vi vill. De har ju verkligen en egen vilja och det är väl skönt att de själva kan få bestämma nån gång Skrattande

Ninnis
2007-09-08 09:39
#38

Grattis till bebisen!Hon Ser gätte fin ut!Kyss

maggan50
2007-09-08 09:57
#39

Grattis till den lilla prinsessan!!Kyss

#38

har nästan saknat dina inlägg då du har ett av de orginellaste felstavningarna  JÄTTE stavas med J.

Lustigt att man har svårt att stava ett så enkelt ordFlört 

När jag var liten så fick man alltid tänka på ramsan aldrig stavas aldrig med 2 l och alltid stavas alltid med 2 l.

Och jätte stavas alltid med jFlörtFlört 

fast jag tycker det är lite charmigt i alla fall.

kram Maggan

detta är ingen kritik utan bara ett snällt påpekande.

Ninnis
2007-09-08 14:50
#40

Generad39 tack för påpekandet! Ska tänka på det i fortsättningen! Tänk vad invand den felstavningen är!! jätte snällt av dej!!!Skrattande

SpinEngine
2007-09-08 17:04
#41

Många grattis till en liten tjej med ett alldeles fantastiskt fint namn. Välkommen i en kattungeklubben ;)

Det är en sällsynt gåva att få en enda kattunge - vi kunde inte släppa ifrån oss någon av våra…De kommer en så nära!

Pussa henna på lilla magen och lycka till!

Annons:
av Edelmann(N)
2007-09-08 18:08
#42

Jag säger bara Grattis och jag tycker inte detta är något att prata smuts om.

Du ser ut att vara riktigt seriøs så jag ser inget fel med det här och detta kan ju hända vem som helst o det är inget fel som jag kan se här….

Lycka till med lilla Flickan ;-))))

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

Silverfarans
2007-09-09 01:03
#43

JA Ett JÄTTEGRATTIS Från mig oxå!!!// Susanne S*Silverfåran´s

AnnCek
2011-11-23 13:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Här är den vuxna damen Woupsidaisy - i dag kallad för Zally. Min ljuvliga, gränslöst eviga kärlek.

Tack så innerligt Sophia och mamma Flixzan och pappa Ozzy för er dotter.

Med vänlig hälsning

Anna Ceko, Zally och Elza

[Lillfjanten]
2011-12-31 09:35
#45
Wichita
2012-01-02 12:47
#46

Så fin hon blivit <3 och jag tror kattvärlden är som världen i övrigt varken bättre eller sämre,Flört

Upp till toppen
Annons: