Annons:
Etikett32-utanför-ämnet
Läst 7106 ggr
Kattilaforsens
2008-02-17 01:33

Huskattråden

Jag vet att många av er, i likhet med mig, har huskatter därhemma. I den här tråden vill jag att ni visar upp era vackra huskatter och skriver några rader om hur de hamnade hos er.

Annons:
Kattilaforsens
2008-02-17 01:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Min huskatt Effie skaffade jag som sällskap till min förra huskatt Malte. Malte flyttade in under min studietid och när jag började jobba visade han på flera olika sätt att han tyckte att jag var borta alldeles för mycket. En sällskapskatt blev ett måste. Malte finns inte längre och Effie blir tolv år i sommar.

ingann
2008-02-17 05:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Min huskatt hamnade hos mig genom att en granne hade fått 2 kattungar, hon annonserade inte utan frågade bara runt i området om någon ville ha en katt… Jag tog den ena så att jag visste att iaf en skulle få det bra. (den andra hamnade till slut oxå i ett bra hem med kattkompis). Han var inte märkt, avmaskad eller vaccinerad när jag fick honom så det har jag tagit hand om själv. Nu är han 7 månader och lycklig kastrat sedan 1 månad tillbaka=)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

WesthKiowas
2008-02-17 07:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Mr Brippo såg jag första gången hemma hos min dotters pojkvän när kattungen bara var 4 veckor. Kände redan då att jag måste ha denna gullunge. Hans mamma är en oreggad svartsmoke/vit perser och pappan är okänd. Han är nu 7 månader , jag har inte kastrerat honom ännu men ska göra det efter SK:s utställning(Om jag kommer med). Ni som ska dit får se honom där.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

blondifire
2008-02-17 09:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Min Molly köpte jag för 1.300 i somras efter ett uppehåll(vart utan katt ett tag). alltid velat ha en skogis med så när jag hittade leo fick hon en kompis med.molly har perserns personlighet(pappa e perser) men är världens goaste..försäkrad,vaccinerad o snart steriliserad med(p-piller just nu så inga olyckor sker)

S*Winsnes Wilda

Ledin
2008-02-17 10:29
#5

vad kul att även ni som har skogskatter även ställer ut vanliga huskatter :) okey låghåriga men dok huskatter trevlit :) mycket söta katter.

WesthKiowas
2008-02-17 10:32
#6

#5 Ja, jag anser att det är ett bra sätt att höja statusen på huskatterna. Sen är det vansinnigt roligt att ställa ut dom också eftersom det inte finns någon standard. Domaren går för det mesta efter hur välpresenterad katten är och hur katten uppför sig.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Annons:
isblomma
2008-02-17 11:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Det här är min huskatt Sissi, snart 13 år. Jag fick henne när jag var 11 år och min pappa just gått bort. Jag hade alltid önskat mig en katt och hon blev min stora tröst i sorgen. Vi bodde i hus när vi köpte henne men efter 6 år sålde mamma det och vi flyttade till lägenhet mitt i centrum. Sissi är en inne/ute katt och hon skulle då få lov att vara inne. Det gick inte alls och hon fick flytta till en vän till mig. Där bodde hon i 5 år tills för 2 år sen då min sambo hittade en lapp på ica på Sissi och med texten; Vem äger mig? Sissi hade då gått tillbaka till vårat gamla hus mitt i smällkalla vintern. Hon skrek ett fruktansvärt hjärtskärande ljud när hon såg mig när jag kom för att  hämta henne. Hon var gräsligt mager och tovig och dom som satt upp lappen hade då sett henne i knutarna minst en månad. Och ingen hade informerat mig om att hon var borta, gissa om jag var arg. Jag bodde i lägenhet när detta hände men med bättre möjligheter att släppa ut henne, och det har fungerat jättebra. Ska snart köpa hus och då ska hon äntligen få så bra hon förtjänar. Det var min "lilla" berättelse om hur Sissi kom till mig två gånger.

Ledin
2008-02-17 11:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

gösses vilken tur att lilla Sissi kom till dig igen :) Taskigt att dom itne sa att hon var borta men tur att du nu har hemme igen :) #6 jag håller med dig om att höja statusen på huskatter och det är ju jätte bra att ställa ut dom för att sedan visa att även en huskatt är värdig att visas upp å att folk får även se dom på utställnigar. Jag har ju bra huskatter men är mycket intresserad av skogskatter å sak köpa det men om några år, först ska jag läsa på å kolla på utställnigar å lära mig så mycket jag bara kan om hur man ser det en skogskatt ska se ut. Men som sakt om några år blir det en norska hit :) Här har ni en av våra huskatter Sture 7 månader persier (pappan) mamman 75%skog-25%huskatt dålig bild batterierna var istorsätt slut :P

iotdis
2008-02-17 11:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Har 2 , 8 åriga huskattsbröder Zigge o James, det var min systerdotters kompis bekanta som hade en kull kattungar ,och jag var uteefter en röd hane.När jag kom dit så hade dom två röda så jag tingade bägge.Jag talade om att jag inte ville ha dom förrän dom är tillräkligt stora ,dom ringde mej en dag och sa att nu får du ta dom och körde hem dom till mej, jag blev chockad dom var alldeles för små vägde bara lite över 500g.Men dom sa att jag var tvungen att ta dom så…Dom här killarna har blivit stora stiliga killar.Men när jag tänker tillbaka så var det inte klokt och som jag matade dom små,jag hade en tibbetansk terrier som älskade katter o tog hand om dom.Här är James.

Imasy
2008-02-17 11:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

visar min kenneth, ev av huskatterna jag ställt ut mest, tycker nästan det är roligare att ställa huskatt, för med raskatt kan man kolla konkurrensen och räkna ut själv hur det kommer gå för ens egen katt ;)

iotdis
2008-02-17 12:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Här är Zigge

kerstin2181
2008-02-17 12:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Min söta Mimosa, tog jag in från en gård (8v o moderslös), med många vildkatter år 200405, hon hade nog all smuts en katt kan få=(, men efter några månder blommade hon upp, och jag ställde henne på km hösten 04, hon vart huskattsmästareKyss dock lite magrare än nu. Hon har en päls, som är dess like, tjockare och tätare får man leta efter

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

kerstin2181
2008-02-17 12:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Och en på min underbara huskatt Nisse, tog jag från skogen i Fällersta i Örebro 20040412, en kattkoloni på ca 40st vildkatter/skygga, han har hjälp mig så mycket dessa år, han vårdar, han pysslar, han tvättar, han diar de små, om dom vill. Han hade ett blåsljud på hjärtat, så jag vågade aldrig adoptera ut honom, han är min guldglimp, och jag svär på bibeln, har aldrig hört honom morra. Att ta med honom på en utställning, skulle jag inte riskera, då han är lite blyg för andraFlört

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Annons:
EddaM
2008-02-17 12:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Jag har min älskade SW´07 Feztiz. Hon var en litet trollnystan när jag såg henne första gången och jag köpe henne som sällskap till Zlatan (husis han med). Men Zlatan trivdes inte på utställningar medans Feztiz visar upp vilken diva hon är och vinner det mesta. När hon blev SW blev jag hur lycklig som helst. =)) Hon är min gosegose tjej. Jag älskar denna katt som jag tycker e perfekt på alla sätt o vis…även när hon är en diva *ler* Efter henne kom skogisarna in hos mig. =))

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

Anett Lindbom
2008-02-17 13:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

En huskatt har jag också, en rödtabby-vit kille som heter Diablo, han är ett par år gammal. Det är egentligen sonens katt, men eftersom att det är jag som tar hand om katten & ser till att han har mat & sånt så ser jag Diablo som min.:)

Diablo är en halvskogis, hans mamma är S*On Tin Tio´s Eevee som nyligen togs bort pga sjukdom, Eevee var ute och slarvade med husets huskatt Timon & det blev ett  litet gäng med kattungar. Mamma katt & Pappa katt blev därefter snabbt kastrater..Mamma katt skulle ändå inte gå i avel pga en svansknick..

Till utseendet är Diablo inte det minsta lik en Skogis, men han är go ändå. Förutom färgen så är Diablo mer lik sin pappa..

Imasy
2008-02-17 18:36
#16

# 14 jag undrar jag, om inte min kenta har mött festis i panelen en gång under 07? kan det ha varit i borlänge? *funderar* kommer ihåg att han fick stryk av en jätte vacker katt, och jag tror hon hette festis, och såg ut precis som din ;)

Ledin
2008-02-17 22:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

å herre gud så fin katt Mimosa var, ser ju ut som en skogis. :) Jag är väldigt svag för skölpadsfärgade katter korthåriga som låghåriga men har bara katter här som gråa :) Har en stödkatt genom KKS som är sköldpadda här är hon ska flytta om ett tag är allså bokad hon är så himmla söt så man går åt när man ser på henne :)

kerstin2181
2008-02-17 22:31
#18

#17 tack, hon är bra go medSkrattande

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

LaSadie
2008-02-17 22:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Vi köpte vår Lea efter jag hade tjatat på min pojkvän att vi borde bli med katt =)
Hittade henne på blocket där hon var ensam svartvit bland en massa gråa syskon. Mamman var en stor norsk skogkatt och vi trodde att Lea skulle bli stor med men hon är fortfarande liten som en kattunge och väger bara lite över 2 kg. Fyller två år om en månad, drottningen över alla andra.

EddaM
2008-02-18 11:27
#20

#16: Tror inte att jag var i Borlänge förra året men det kan ju ha varit någon annnan stans. *ler* Och ja hon har gjort det till en vana att vinna *ler* Hon e så fin och underbar min lilla diva =)

*kramar* från oss

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

Annons:
[diana]
2008-02-18 14:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

I November-07 var jag tvungen att omplacera min långhåriga husis Celine eftersom hon blev aggresiv mot skogisarna. Hon bor nu som ensamkatt o trivs som fisken i vatten i ett jättebra hem, men jag saknar henne så, hade henne i 4 år. //Ingrid

Ledin
2008-02-18 17:57
#22

ja mycket fina katter jag får hem ytligare en kks kisse på torsdag denna ska få bo här mycket fin sak såg hon ut att vara, hon har en bror som ser lika dan ut något störrre bara kan vara persier-norska i dom fast hon har mera persier utsende men han har mera norsk i sig igen här som vill ha en husis en grabb på 1.5 år tyvärr okastrerad men mycket snäll å rund lite lat av sig :) pinkar inte revir å trivs bra med andra katter.

Mizzi
2008-02-18 18:54
#23

Ååå så många fina husisar Kyss

Fitnesscats
2008-02-18 21:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Åhh så många vackra huskatter det finns, super vackra må jag säga. Här kommer vårt bidrag*hihi*. Våran primadonna Savannah " snuttan" kallas hon för. Hon är 1 år och 5 mån. Jag såg henne på blocket och föll pladask för denna skönhet. Hon är våran kelgris, snuttar på täcket och pratglad katt får man nog leta efterGlad. Jag ställde henne för första gången på Järva utställningen i feb 2008 och hon blev nominerad och gick till panel, kom där två, men ack vilken debut*hihi*. Ja jag bara må få visa upp min älskling Savannah.

Kattilaforsens
2008-02-18 23:44
#25

#23 Jag kan inte göra annat än hålla med dig. Vilka otroligt fina och välmående husisar ni visar upp. Kyss

Mona22
2008-02-20 00:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

våran huskatt Griffin kom till oss då vi kände att vi ville ha en ny kompis till våran första katt (som tyvärr inte finns mer). åkte och kollade på honom och föll direkt.

en bild på honom som bebis.

Mona22
2008-02-20 00:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

sen vid mogen ålder tog han studenten SkrattandeRäcka ut tungan

Annons:
Mona22
2008-02-20 00:07
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

och nu är han nästan två år våran lille gosepojke. han älskar kartonger han.Kyss

LittleL
2008-02-20 15:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Min älskade huskatt Levis.Vackrast av dom alla. Kyss /Sylvia

kerstin2181
2008-02-20 15:47
#30

#29 WOW vilken killeFlört hans ögon drunknar man i

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Margona
2008-02-20 15:50
#31

#29 Jag håller med, vilken fin kille och så vackra ögon.

WesthKiowas
2008-02-20 20:16
#32

Ni kommer inte att få se Mr.Brippo på SK:s utställning, för vi kom inte med.Ledsen

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

EddaM
2008-02-20 20:34
#33

Usch vad tråkigt att han inte kom med. Men Mr Brippo är ung och charmig, tror att han vinner nästa gång….om det inte är mot Feztiz hihihihihi, har anmält både henne o de andra till spinneriet, båda dagarna med=) Fast innan dess skall hon tll jönköping=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

LillaMy
2008-02-21 12:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Hej på er vill att ni ska se min fina huskatt som jag behöll efter min hon katt.Som jag tyvärr fick ta bort ,efter att hon blev sjuk.Men jag har denna bjässe kvar efter henne. Hanär lik mamma.Han heter Puff.MVH LIllaMy

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
LittleL
2008-02-23 16:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

#29 & 30 Tack för era snälla ord=)

Idag skulle jag fotografera min rastgård men det blev massor med bilder på katterna istället. Därför är jag tvungen att visa en av dom fina bilderna jag fick på Levis idag. Det är otroligt vilken skillnad det blir med en bra kamera. /Sylvia

Fitnesscats
2008-02-23 21:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Den här bilden tog jag idag på min vackra huskatt Savannah, kolla in hennes vackra gröna ögon, min vackra Savannah.

Guldeken
2008-02-23 22:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Det här är min lilla Tingeling. Nu är hon 7 månader och världens busigaste lilla troll. Hon satt på blocket och bara ropade köp mig, sedan när jag checkade litevarifrån hon kom så visade det sig att hon bodde bara 5 kilometer ifrån mig. Tingelings Mamma, en skogskatt hade rymt och födde fram några små bustroll, och hon är en av fyra syskon som alla kom till bra hem. Jag kunde inte motstå att åka och kika på henne, när det visade sig att jag dessutom visste vem matte var. Så jag blev med katt igen fast det inte var meningen. För jag har min Vita fjäder som är min ögonsten. Han kommer på en annan bild.

Guldeken
2008-02-23 23:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Detta är min Vita Fjädern. En helt underbar huskatt som inträdde i mitt liv för snart 14 år sedan. Han är lika vacker nu som han var då i sin ungdoms dagar. Lite stel och behöver mer sömn. Men så klok och förståndig. När jag såg honom var det kärlek vid första ögonkastet.- Vi har upplevt mycket tillsammans både glädje och sorg. Jag hoppas innerligt att han får fortsätta ha sin hälsa. Så att få in en lite kattfröken var minsann inte kul.  Men han vill ta hand om Tingeling men hon bara busar och biter och stojar med honom.

Mona22
2008-02-24 17:03
#40

#39 vad har hänt med vita fjäderns öra ?eller ser det bara lite "skrynkligt" ut på bilden ?

Guldeken
2008-02-24 20:09
#41

Vita fjädern hade en riktig fajt här utanför med en igelkott som också bor här. Igelkotten har bott här i 8 år nu. Men första gången Vita Fjädern  allmänt kallad "pricken" såg denna lilla igelkott blev han alldeles knasig så hur allt hände gick så fort så jag såg kotten flyga i luften och landade på katten som fick sitt öra ganska sargat av den lilla igelkotten. Hela örat svällde upp och vi var till vet, men han tvättade örat bara och sedan när allt läkte så blev det så här skrynkligt. Han har lyckats med allt denne lille vita katt därav namnet "han är en riktig prick"

Annons:
Anett Lindbom
2008-06-29 23:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Jag har  ju visat upp min huskatt Diablo här i tråden tidigare, men han är så söt så jag visar gärna upp honom igen, Han har en sådan härlig röd färg.. Han är till hälften Norsk Skogkatt & hälften huskatt.

Kattilaforsens
2008-06-30 00:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

I dag fyller min huskatt Effie 12 år. Hipp hipp hurra för denna vackra tjej.

skogisen
2008-06-30 03:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Ja verkigen Hipp Hipp Hurra för vackra Effie Id'a

Vi har två st Huskatter först ut är Våran Stitch-en vacker blygkille, som inte har förstått hur fin han är.![](../ShowFile.aspx?BinaryId=e99e6804-7971-4ff4-b9c6-187e81d31982&Filename=Snyggingen Stitch.jpg)

skogisen
2008-06-30 03:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Sen har vi Kungen av Öringe en Grann herre på 17 ½ år-  Namnet är FINDUS!  

Petters och min första katt tillsammans,som har vi fött upp.

Mamma Semlan var våran första ,en vacker perserhona,som slarvade Hemlis

lonka
2008-06-30 15:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Jag har en liten Tiffy och en Bubbla här hemma.

Tiffy var det en kompis som hade tagit hem när hon var 5 veckor gammal. Jag protesterade och sa att katten måste tillbaka till sin mamma, men ägarna ville absolut inte ta tillbaka henne för hon gick ju på lådan och kunde äta själv *morr*

Men jag hade en kull hemma på 7 veckor. Destiny var inte jätte glad över att ha fått ytterligare en unge att ta hand om, men hon lät henne dia ibland iaf och uppfostrade henne som sin egen.

 Bubblan kom till oss för att en kompis till mig frågade om jag visste någon som ville ha katt, jag min dumma nöt frågade om barnen visste någon….. Klart de visste! Min lilla dotter ville ju ha en "egen" katt, och det fick hon.

lonka
2008-06-30 15:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

och så Bubblan, Tiffy är 3 år och Bubblan 1,5 båda korthåriga och jätte söta och VÄLDIGT olika i allt :)

Kattilaforsens
2009-02-20 23:56
#48

Åh, vad många fina och välmående huskatter ni visar upp. Jag vill gärna se fler.

Annons:
sandras-tiger
2009-02-21 00:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Min huskatt Tiger. Är född i november 2007 och är min pärla (förutom sambon och NFOn Nappe då förståsSkrattande)

ingann
2009-02-21 01:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Här är Tut 1 år efter förra bilden och nu har han växt till sig och blivit en ståtlig herre:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

blondifire
2009-02-21 02:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

Vi köpte vår Miss Molly sommaren 2007 då vi saknade katt i huset.hittade henne på blocket för 1.300. då var hon avmaskad,vaccinerad och chippad.. tyvärr visade hon sig väldigt skygg(mycket perser i) men efter en provomplacering som inte funkade kom hon tillbaka och nu går det bra mellan henne och dom andra. hon är lilltösens kisse,följer bara henne…så gulligt!! dom älskar verkligen varann! så här brukar d se ut..

S*Winsnes Wilda

EddaM
2009-02-21 11:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

På senaste utställningen (Örebro) tog jag med Feztiz till fotografen. Har inte fått de riktiga bilderna ännu så här kommer en av provbilderna.

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

grillkotte
2009-02-21 11:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Min lilla Signe på snart två år köpte jag mig när jag jag hade mycket i skolan och behövde sällskap.. Hennes mamma är en fin svartsköldpadd-vit skogkatt.

Trollkatta
2009-02-21 19:38
#54

Har bara gott att säga om huskatter. Hade två helt underbara huskattjejer, Lina (16 år) och Tess (13 år). Lina var blå med cremefärgade tecken och Tess en bruntabby med vita tecken. Super i temperament och väldigt tillgivna. Lilla Tess tror vi hade tagits för tidigt från sin mamma för hon var lite skygg i hela sitt liv. Men vilken tillgiven liten tjej hon var!

Nu bor de båda i katthimlen men de finns för alltid i mitt hjärta!

//Kattis

Kattilaforsens
2009-05-25 20:20
#55

Putt!Glad

Annons:
EvaHelen
2009-05-25 21:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

Savannah, min huskatt är nu 2 år 9 månader. Men ack så fin hon blivit. Hon är silversköldpadda med tabbymönster.

Mvh,

Eva-Helen

 

aggeelin
2009-05-26 00:15
#57

Åh så mycket fina kissar i den här tråden Kyss

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

blondifire
2009-05-26 01:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#58

vår husis Miss Molly är en perser/skogis som vi köpte för 2.300kr vaccinerad,chippad m.m så det var ok… hon är nu 3 år och väger bara 1,5 kilo! tillhör lilltjejen här hemma,följer henne som en skugga men tyvärr är det mycket bråk mellan henne och dom andra så hon ska få flytta och bli ensamkatt…

S*Winsnes Wilda

LaSadie
2009-05-26 13:30
#59

#58 trodde vår Lea var en lättviktare som bara väger 2,5 som max =)

Humletassens
2009-05-26 13:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

Här är vå 17 åring Pippi o även husägarn.

-Tinis-
2012-01-06 16:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

Lägger upp en nytagen bild på Effie som blir 16 år i sommar.Kyss

Margona
2012-01-06 16:37
#62

Effie håller sig fortfarande lika finKyss

Annons:
Seglarina
2012-01-06 21:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#63

#13 skrivet av erstin2181 Åh så fin katt. Jag älskar röda katter. Vilken blick han har. Jag hörde av en som pratar med djur att röda katter är mycket andliga, det kan man verkligen se på den blicken.

Hur hamnade jag här en ren tillfällighet. Har inga skogisar men tycker att de är väldigt vackra.

Själv bidrar jag med denna bild för att jag är så stolt över den. Jag tog den för många år sedan, när jag fått Lisen (längst till vänster i bilden) när hon var dräcktig. Efter en vecka födde hon 4 underbara ungar. Hennes vackra pojkar ligger här intill henne. Han längst till höger har jag kvar. Han är en stor klok herre på snart 7 år nu. Jag älskar honom!

Ramses_Malin
2012-01-06 22:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

Hejsan Här kommer en bild på min underbara kille Ramses som är en blandning mellanTurkisk Van och Norsk Skogskatt. Han är en social kisse som alltid vill ligga i knät eller med oss i soffan väldigt nära. Han är kungen i huset o det vet ALLA. Han är 12 år och pigg som en kattunge. Han är innekatt men vi bor i stoooooort hus så han har hur stora utrymmen som helst att utforska. Gillar vatten gör han åxå men det är ju typiskt för Turken…..;) Delar vattenskål med vår hund där han kan sitta o skvätta med vattnet och dricka ur tassarna. kram malin

Ramses_Malin

[Highonbluetomorrows]
2012-01-07 14:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

Toulouse, min första katt och anledningen till att jag började tycka om katter. Hans mamma är renrasig perser och pappan huskatt. Tyvärr var jag för okunnig för att ifrågasätta för mycket (uppfödaren hade en massa renrasiga katter, ändå parades honan med "grannens huskatt?") Och nu har han fått besvär med bland annat ögon och nos som kan ske genom dålig perseravel. Kan ju också vara en slump…

Men jag blev förälskad i honom. Ville tvunget ha en röd katt och han har enligt mig en perfekt färgfördelning med sin röda bicolor.

[Highonbluetomorrows]
2012-01-07 14:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#66

Och så "lillebror" Rufus. En cremefärgad hittekatt från KKS, som jag blev alldeles förälskad i och körde flera mil för att få titta på. Som svar blev bvi bortfrästa av såväl honom som hans mamma och lillebror. Men nu har allt blivit jättebra. Han är alldeles underbar.

-Tinis-
2014-04-03 22:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67

Så många fina huskatter ni visar upp. Min Effie #1 fick somna in förra våren. Hon blev nästan 17 år och är fortfarande djupt sörjd och saknad. På den här bilden - en av de sista på henne - är hon närmare 16 år.

helott
2014-04-07 15:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#68

Detta är min söta huskatt. Hon är korsning Maine coon / Norsk Skogkatt.
På bilden är hon en liten bäbis <3


Seglarina
2014-04-08 21:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#69

Mina nuvarande katter är båda nätdejter. Lilla Saga min rosa lilla honkatt (främst) kom till mig med bil från Ronneby via KKS och hittekatter i fokus. Vi har bott ihop nu ca 7 år. Mitt busfrö Kashim hittade jag på Facebook. Stackarn satt på en polisstaion i Hälsingborg. Han kom till mig efter att min underbara hjärtevän Felix dött aldeles för tidigt i cancer. Jag tänkte att nog Felix skulle velat att jag tog hand om en hemlös katt. Docj´k vid´sade det sig att han nog varit med om en trafikolycka då det cisade sig vid röntken att han hade flera frakturer i höften. Han är emellertid en mycket levnadsglad och busig katt.

Bilden är sällsynt då det är väldigt ovanligt att man kan fånga dom på sammma.

Annons:
Upp till toppen
Annons: