Annons:
Etikett00-bilder
Läst 2726 ggr
[michaelalundgren]
2/18/09, 10:08 PM

Drömkatten

Jag startar denna tråd eftersom det kom på tal om drömkatter i Kattplaner 2009.

Kattplaner 2009 handlar om framtida drömkatter, för vissa av oss har drömkatten kanske redan kommit, eller passerat.

Så ni som redan har, eller har haft drömkatten, inte favoritkatten, utan drömkatten, är välkomna att lägga in en bild här ;)

Annons:
[michaelalundgren]
2/18/09, 10:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Min drömkatt, är våran egna avkomma, S*Glömstaskogens Cypern. Det var kärlek vid första ögonkastet, och trots stort intresse från Italien, så valde jag att inte sälja henne. Vilket jag är otroligt glad över. För jag kommer nog aldrig träffa en katt som henne igen. Med så stor personlighet. Hon var, eller är en katt med speciella behov. Dom som träffat henne vet vad jag pratar om :)

Tyvärr var jag tvungen att placera om henne sommaren 2008, och det krossade mitt hjärta. Det var med tårar som jag lämnade ifrån mig henne. Och det var med tårar som jag idag gick igenom gamla bilder på henne.

[michaelalundgren]
2/18/09, 10:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Mammas (Angelikes) drömkatt, som tyvärr inte finns med oss i livet längre.

S*Trollgumman's Yllje Ylletroll, kallades till vardag för Trollet.

Och våran drömparning var mellan S*Glömstaskogens Cypern och S*Trollgumman's Yllje Ylletroll. Tyvärr lyckades han inte para henne, eller någon annan hona, så vi fick inga avkommor efter honom.

Vi har en bit av honom kvar hemma i hans kullsyster, GIC S*Trollgumman's Yrja Yrväder.

Men det är stooor saknad efter vårat Troll.

[michaelalundgren]
2/18/09, 10:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Här är en till bild på vårat Troll. Tyvärr kommer jag inte ihåg när bilden är tagen.

grillkotte
2/18/09, 10:23 PM
#4

#1 Cypern är så vacker! Jag är förtjust i svartsköldpaddor med lite vitt i =)) Vilket är min drömkatt, ingen bild på någon jag fastnat riktigt för men jag skulle sälja min fina säng om jag hittade en fin sådan Tungan ute

Sissi
2/18/09, 10:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Min drömkatt!

EP S*Rockringen's Gemini, världens vackraste blåpadda!!! Kyss

Foto: Robin Helly

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

rockringen
2/18/09, 11:18 PM
#6

#5 Jaaa. Tänk så många gånger jag försökt med "åter avsändaren", men det biter inte på Martina… Gemini är så vacker, jag kan drunkna i de ögonen Kyss

Annons:
rockringen
2/18/09, 11:21 PM
#7

#1 Så otroligt vacker Kyss

#2 En av de vackraste skogisarna jag sett, så himla trist att han inte fick vara kvar längre och att han inte fick några avkommor. Helt underbar Kyss Kyss

rockringen
2/18/09, 11:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Min drömkatt är och förblir nog alltid Geminis (#5) mamma

GIC S*Rockringen's Cajsa-Stina

Hon var en helt underbar katt, inte bara den bästa avelskatt jag haft, utan en stor underbar personlighet som jag aldrig glömmer. Hon blev tyvärr bara 7 år innan hon gick bort i cancer. Hon fick 5 kullar med totalt 32 kattungar, det ger ett snitt på 6.4 kattungar Tungan ute

Bifogar en tavla på henne som hänger på väggen här hemma. Tavlan  är målad av en tyska Edith efter ett foto jag tagit i vår rastgård.

[michaelalundgren]
2/18/09, 11:32 PM
#9

#7 Det tackar vi för.
Och du har några otroligt läckra syskonbarn till honom, och likheter ser man. Kyss

Runsviks
2/19/09, 12:03 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

För oss finns det bara en drömkatt …
EP S*Wildwood's Patina NFO nt 24
Men jag vet att det finns många och många som jag älskar men Patina kommer nog alltid att ha en speciell plats i våra hjärtan.

[michaelalundgren]
2/19/09, 12:15 AM
#11

Jag har en till drömkatt, hans namn är Gaston.
Han är inte en skogis, så ha överseende med det.

S*Courelle's Gaston, OSH n
Ååå denna lilla prins, som vi döpte, och som jag bokade. Tyvärr kunde vi inte köpa honom, och när jag senare såg honom på en kattutställning och han klev fram till burgrinden och sa mjau, så sprutade tårarna. Ägarna såg lite konstigt på mig, tills jag förklarade situationen för dom. Att han var "min". Då fick jag bära runt på honom och pussa på "mitt" svarta spöke.. </3

Mulan
2/19/09, 2:05 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Alla våra katter hemma är egentligen drömkatter, fast på olika vis.. Blossa, Loppan, Dompan, Candy, Bruce, Cobran, Cutie, Sharin och Ushki är alla nio underbara personligheter och underbara vänner för livet! Men för första gången någonsin har jag hittat en katt som jag älskar typmässigt, stamtavlemässigt och personlighetsmässigt. Allt känns liksom helt rätt, och det är verkligen en dröm som förhoppningsvis blir sann.. Goa S*Drakborgens Coco la coccinelle är "a dream come true", och jag har längtat efter henne sedan jag fick veta parningsplanerna. Efter några turer och långa diskussioner med familjen så har vi bestämt att hon ska få flytta hem till oss o bli katt nr 10, och vi längtar så! Så jag måste nog säga att hon är drömkatten för mig, utan att förringa någon av mina andra underbara kissar hemma, för de har alla sina speciella platser i mitt hjärta.

mvh Malin

Alioshas
2/19/09, 2:10 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

#2 Jag säger bara WOW!!!!!!! Vilken enormt vacker katt!!! Glad

En av mina absoluta drömkatter är en hane jag ägde för många år sedan. Hans namn var S*Tauron's Pacino. Den enda detalj som jag önskade lite mer av var kroppslängden, annars hade denna katt i mina ögon allt! Att han dessutom gjorde extremt bra ifrån sig på utställningar var som grädde på moset!Cool 

Lika mycket som han var min dröm var han också en stor besvikelse parningsmässigt…. Han lyckades inte para en enda hona förutom ett lyckoskott som inte resulterade i någonting när han var 7 månader gammal…. Alltid ska det vara något….. 

För 14 år sedan när denna bild är tagen kunde man inte ens stava till ordet digitalkamera, iaf inte för en vanlig dödlig så ni får ursäkta kvaliteten på denna gamla inskannde bild! Flört

Annons:
Mezzo
2/19/09, 9:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

tror jag visat upp min DRÖMkatt tidigare.. hade äran att få ha honom hos mig i 2år.. världens underbaraste katt.. han var inte bara oerhört vacker,stor och elegant.. han hade ett hjärta av guld med.. Han hade verkligen allt och lite till!!!! <3 saknar honom varje dag.. :(
CH S*Dvärgmårans Let's Kiss..

Mezzo
2/19/09, 9:26 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

och såklart hans oerhört vackra "fru" som jag också hade förmånen att få ha hos mig..
världens goaste kajsa!!! <3
(S*Kattbossens Dolly)..

svarttraskets
2/19/09, 10:26 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

#5 & 6 TACK!!!Skrattande

Gemini ÄR och kommer ALLTID vara min drömkatt! Hon är det goaste och vackraste som finns på denna jord och hon vet detKyss TACK Barbro för att jag fick köpa henne!!!

Hon kommer visserligen inte att sändas åter men kommer gärna och hälsar på då och dåFlört

Gemini skickar mååååååååååååååååååååååååååååååååånga nospussarKyss KyssKyss

Kram på ER
Martina & Gemini

Kvarnstugans
2/19/09, 12:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Här kommer min alldeles speciella drömkatt, EC S*Rockringen's Sahara Hotnight.KyssÄven hon är den goaste & vackraste som finns.Kyss Man blir alldeles salig när man tittar på henne!!! Tack gulliga Barbro för att vi fick bli ägare till denna underbara katt!!Kyss

Kram kram Bittan

kerstin2181
2/19/09, 1:07 PM
#18

Jag har mina speciella hemma, men min drömkatt i framtiden blir, en avkomma efter Dogge, tillsammans med en paddaKyss någon som har en snygg padda hemma? som vill låna snygg silver hane?Kyss

Ps jag har en snygg padda hemma, men frågan är ju hur deras paddor skulle se ut? någon som kan detta?

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Christina-S
2/19/09, 2:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Mina drömkatter är de som bor här hos oss S*Kaup Home Cats Billy Idol och S*Kickapoos Ta-Tanka-Sapa (Jack). Redan 1991 när vi för första gången kom i kontakt med Norska Skogkatten var vi överens om att vi ville ha en brunmönstrad hane utan vitt. Så blev det inte då, sonen fastnade för Fia en bruntigrerad hona med mycket vitt. Några år efter att hon lämnat oss började sökandet efter en ny skogis. Vi fann Billy och kärlek uppstod. Han var (är) precis en sådan katt vi ville ha. Att han har ett enastående temperament är ju ytterligare en bonus.

Billy skulle ju ha en kompis och letandet började åter, nu med hjälp av Billys uppfödare. Det var inte lika lätt denna gång, önskemålen inte lika tydliga. Skulle vi ha en hona som kunde passa att para Billy med eller en till hane? Efter lite letande hittade vi svarte Jack hos S*Kickapoos, eller rättare sagt det var han som valde mig när han fem veckor gammal kravlade sig upp i mitt knä, lade sig till rätta och somnade.

Som ytterligare bonus har vi fått lära känna två underbara människor; katternas uppfödare.

Sissi
2/19/09, 5:39 PM
#20

MIN DRÖMKATT har kommit!!!!!

I förmiddags födde Mary en blåpadda med vitt, helt otroligt! Glad

Kan knappt tro att det är sant.

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Annons:
[michaelalundgren]
2/19/09, 6:51 PM
#21

Kommer Pim Pim få flytta? :P

Sissi
2/19/09, 10:36 PM
#22

Ööööh vad tror du!!!?OskyldigSkrattande T.o.m Leffe har hajat läget!Förvånad

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

[michaelalundgren]
2/19/09, 11:03 PM
#23

#22 Haha.. Inte många meter där inte.. Möjligt från bolådan till din säng kanske :P Jasså, och vad tycker han då? :P

skogisen
2/19/09, 11:04 PM
#24

#19 Gulliga Christina-jag blir rördSkrattande Tack detsamma!

Alla katter som bor hemma hos oss är mina drömkatter-dom uppfyller vad jag vill ha ut av domKyss

Men en kisse som jag tycker är såååååå vacker och har alltid tyckt ,han har allt i mina ögon det är :

EC Redtail's Digory Kirk es 24 KyssKyssKyssfast jag egentligen inte gillar creme--men han har "blicken" så grymt snygg.Bor hemma hos  Li        S* Wonderwood's

Sissi
2/19/09, 11:11 PM
#25

#23 Näääe, ska nog sova inne hos Mary och kattungarna i natt också. Vill inte ha dem i sovrummet för det är så j-a kallt här inne.
Han har faktiskt inte sagt någonting den här gången. Förvånad

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

[michaelalundgren]
2/19/09, 11:22 PM
#26

#25 Jasså.. Det behöver det kanske inte, "ojsan, ingen som var intresserad" :P

skaujentas
2/19/09, 11:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Oi her vare det mange utrolig vakre katter!!!!

Gratulerer alle sammen som har hatt gleden av å bo sammen med slike nyyydelige skogkatter.

For meg er drømmen min Katla. Så vakker så vakker!!!

Men hjertet mitt var S*Restless Lynx…jeg kommer aldri til å komme over han…..

Legger ved et bilde av Lynx. Han hadde en unik look og utrstråling og var min gromgutt!!!!

Annons:
skaujentas
2/19/09, 11:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Jeg får vel legge ved et bilde av Katla ogsåSkrattande Her på utstilling 7 mnd gammel og barnebarnet til Lynx

KindredCold
2/20/09, 6:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Jag får hem min drömkatt snart!
Han blir 11 veckor idag och matte längtar!!

En NFO d 03 22
Äntligen, efter många år av letande.

S*Florinellas Ivus

Kyss

Kvarnstugans
2/20/09, 11:31 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

#29 WOOW, vilken goding!Kyss Jättegrattis till din guldklimp! Är väldigt svag för röda hanar.Glad Lägger även ut en bild på min andra drömkatt… S*Beyond American Beauty. Hon har verkligen det lilla extra som jag bara älskar. Tack Bibbi för denna ljuvliga fröken!Kyss Kram Bittan

Sagolika
2/20/09, 2:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Bijou är min drömkatt Kyss

rockringen
2/21/09, 4:29 PM
#32

#17 Det är ni som ska ha tack som gett Sahara ett så underbart hem. Hon är så otroligt vacker och en av Cajsa-Stinas absolut vackraste avkommor.

Kram

rockringen
2/23/09, 11:48 PM
#33

# 13 Pacino var en extremt fin katt, helt min smak och jag är glad att jag sett honom "live". Jag gillade många av Taurons-katterna.
Sanslöst trist att han inte fick några avkommor, snyft.

Barbro

rockringen
2/23/09, 11:50 PM
#34

# 10 Full förståelse, hon är SAGOLIK… Kyss

Barbro

Annons:
Margona
2/23/09, 11:58 PM
#35

Jag har redan min drömkatt, nämligen min älsade Smeagol men nu har jag ju fått hem hans sondotter som är så fin och gosig.11veckor035-1.jpg picture by Migeln

Wegge
2/24/09, 9:24 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Sifos, världens gosigaste!

Runsviks
2/24/09, 6:27 PM
#37

Glad #34 Tack Barbro… jag har en önskan och det är att få se Sahara Hotnight någon gång… hon är vacker. Jag kan ibland bara surfa in på Kvarnstugans bara för att få titta mig mät på henne och Kvarnstugans alla andra vackra katter Kyss

rockringen
2/24/09, 6:57 PM
#38

#37 Tack själv Skrattande Du får säkert se henne någon gång framöver. Nu när hon är kastrerad, så kommer hon säkert att följa med Bittan och Uffe oftare på utställningarna Flört 

Barbro

Nenya
2/24/09, 7:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Min drömkatt är min EC S*Nenya's Vàna Eluinil. Första honan som föddes hemma hos mig, och som jag sålde till utlandet… och grät ögonen ur mig när jag insåg vad jag gjort.
Tack och lov löste det sig så att jag fick köpa tillbaka henne innan hon hann flytta - och hon är mitt hjärta!

Nenya
2/24/09, 7:52 PM
#40

#5 & #17 är två av de absolut vackraste paddor som existerar!! Helt fantastiska bägge två Kyss

Kvarnstugans
2/24/09, 8:16 PM
#41

# 37 Tack snälla!! GladJag hoppas att du kommer att få se Sahara på ngn.utställning framöver..Hon är kastrat nu och vi har börjat ställa henne lite mer igen.

# 40 Tack vännen!! Vána är en fantastiskt fin också…Kyss

Annons:
svarttraskets
2/24/09, 8:50 PM
#42

#39 Tack LenaSkrattande De orden värmer defintivt när dessa två paddor faktiskt är halvsyskonKyss Som man brukar säga släkten är värstSkrattande (Mamma Cajsa-Stina är ju också med här på trådenKyssKyssKyss )

Även om jag vet hur MYCKET Vana betyder för dig så kan jag bara hålla med att hon är en väldig vacker och trevlig tjejKyss

Kram Martina

rockringen
2/24/09, 8:59 PM
#43

# 40 Tack vännen, jag blir så stolt. Jag har också förstått hur mycket vackra  "Vanna" betyder för dig, det var nog ödet som gjorde att hon inte flyttade Tungan ute

Barbro

Hagalund
2/24/09, 11:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Här är min….  som tyvärr inte är med oss längre.  EC. Zolas Frej

rockringen
2/24/09, 11:49 PM
#45

Åhhh vackra vackra Frej, nu blev jag nostalgisk Kyss Kyss

Kram Barbro

Hagalund
2/25/09, 12:43 AM
#46

Tack Barbro, det värmer ett "modershjärta", Frejs far, Pan´s Torkill finns fortfarande med oss, jag försökte ta ett foto med mobilen nyss, men det gick tyvärr inte att skicka… Han blir snart 17 år.

rockringen
2/25/09, 1:05 AM
#47

#46 Åhh va underbart att Torkill är kvar. Då måste du fota honom med en riktig kamera, för i nästa nummer av Våra Katter är det senior och veteranspecial och där måste han bara vara med Tungan ute

Ser fram emot bild Flört

Barbro

Hagalund
2/25/09, 1:16 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Ska se om det går att skicka nu.  Detta är Pans Torkill.

Annons:
rockringen
2/25/09, 9:45 AM
#49

#48 Jodå, där är han allt. Va härlig, hoppas han får ett par år till

Kram Barbro

Ulabrands
2/25/09, 10:11 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Här är en bild på min drömtjej PR/EC Ciara av Jobu. Hon blir 11 år i maj och är fortfarande lika vacker tycker jag.

Mona

SirMaxwells
2/25/09, 10:22 AM
#51

#50 Mona, jag kan bara hålla medKyss

/Lisbet

Margona
2/25/09, 11:48 AM
#52

Jag har ju två drömkatter till nämligen Amadeus och Skrållan också.

 

Teres
2/25/09, 12:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Min blåa dröm från min första kull.
Alltid drömmt om en blåtabby med eller utan vitt eller med eller utan silver. Jag kunde helt enkelt inte förmå och sälja henne. En hona i hela kullen och hon är a0922. Ett tecken från ovan och  Hon stal våra hjärtan. 

S*Crystal Forest´s Alpina  11 veckor på bilden

http://hem.passagen.se/terese.k/Alpina3.jpg

Bladdermaja
2/25/09, 6:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

Gud, vilka fantastiska katter.Kyss Här kommer en av mina drömkatter, EP S*Dalkullans Dikkidunder NFO n 09 24. Han var född 1989 och dog tyvärr 2007. Jag bara älskar honom.Åh, Michis vilken rolig tråd…
// Maja

[michaelalundgren]
6/1/11, 9:48 PM
#55

Puttar upp denna :)

Annons:
Margona
6/1/11, 10:16 PM
#56

#55 Bra Michaela{#emotions_dlg.laughing}

Upp till toppen
Annons: