Annons:
Etikett14-rasstandard
Läst 3158 ggr
[Thiger]
8/30/10, 10:49 AM

utställning?

För ett tag sedan köpte jag och min sambo en Norsk skogskatt, och nu har jag blivit grymt sugen på att ställa utGlad 

Problemet är bara att jag kan ingenting alls om utställning, hur är det just norsk skogskatt ska se ut? hur mycket ska den väga?

Våran grabb är lite över två år:)

Annons:
LaSadie
8/30/10, 7:18 PM
#1

Kolla med din uppfödare hur en utställning går till. Men först och främst, var med i en kattklubb och ha vaccinerad katt :) Sen finns en massa info på nätet

Sissi
8/30/10, 7:21 PM
#2

Järva kattklubb har en riktigt bra sida för nybörjare.

http://www.jarva.nu/html/nyborjare.htm

/Sissi

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

rockringen
9/1/10, 12:22 AM
#3

Hej
Jag tycker först du ska vända dig till din uppfödare för att höra om din katt är lämpad för utställning. Katterna döms efter en rasstandard på utställningen. Om du köpt katten till sällskap, så kan tanken från uppfödaren vara att katten inte är lämpad för utställning, men det kan även vara så att uppfödaren blir jätteglad om du vill ställa ut katten, även om den är köpt som sällskapskatt.

Ett bra sätt att börja, är att besöka en kattutställning för att bilda sig en uppfattning om det är något man tycker verkar kul.

För att få ställa ut måste man vara medlem i en kattklubb, men det tycker jag du ska bli även om du väljer att inte ställa ut. I en kattklubb träffar man massor med kattägare med samma intressen och många klubbar har mängder av aktiviteter som klubbträffar, propagandautställningar, informationskvällar, utbildning m.m

Lycka till
Barbro

Upp till toppen
Annons: