Annons:
Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 2317 ggr
zrcoowl
2010-09-29 20:43

Låna hane?

Hej!

Jag tänkte kolla om ni som har renrasiga Norska Skogskatter skulle kunna tänka er att låna ut er hane till en blandras hona?

Har en blåskölpaddsfärgad skogisblandning hemma som jag fram emot våren/sommarn skulle vilja ta en kull efter. Tycker att det bästa skulle vara att då ha en ranrasig hane för att inte blanda in mer raser.

FiV och FeLV tester är självklart något vi kommer göra på vår hona och vi vill även att hanen ska vara testad.

Bilder på henne kommer upp snart!

Mvh Fanny

Annons:
zrcoowl
2010-09-29 20:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Har inga nytagna bilder men här kommer lite bebis bilder på henne i alla fall! :)

zrcoowl
2010-09-29 20:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Lillan

zrcoowl
2010-09-29 20:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Lillan

LaSadie
2010-09-29 21:04
#4

Tror inte att någon här inne skulle låna ut sin renrasiga hane till din hona, hur söt och fin hon än är (hon är väldigt fin Glad). Kastrera henne och köp hellre en renrasig om du är intresserad av avel, inte spä på huskattsaveln ännu mer.

EddaM
2010-09-29 21:13
#5

Dessutom kan den uppfödaren som lånar ut sin hane bli utesluten ur sitt förbund =( Jag håller med #4

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

LaSadie
2010-09-29 21:18
#6

#5 Pja, det verkar ganska slapphänt med det där. Så länge man inte är med i en kattklubb så verkar inte Sverak kunna göra något.

Annons:
EddaM
2010-09-29 21:33
#7

Jo det har du rätt i Anna…synd det ialf!

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

EtConsortez
2010-09-30 10:11
#8

Det är ju bra med Fiv Felv test såklart men det finns ju genetiska sjukdomar som oxå bör testas och som dessutom är betydligt vanligare än just Fiv/Felv. Vi uppfödare jobbar hårt för att behålla typ, hälsa o temperament på vår ras, lägger många pengar på diverse tester årligen och de flesta blir mest irriterade på blandrasavel som görs medvetet (helt ärligt så är det faktiskt så). Dessutom är det så att om någon lånar ut sin hane för det här blir hon/han avstängd och kan inte själv hålla på med sin uppfödning(hoppas ingen vill riskera det) + att peronen i fråga kan glömma att någonsin försöka komma in opå banan inom kattsporten igen, vi har en väl fungerande djungeltelegraf(för bra ibland) och bland kattfolk kan jag i a f skriva på att man blir "dömd" på livstid.

Du har ju en supersöt liten katt och njut av henne som kastrat är mitt råd, vill du hålla på med avel kan jag bara hålla med de andra som skrivit här, skaffa renrasiga katter, en mentor och massor av kunskap om rasen…

Lycka till med din goa kisse

EtConsortez
2010-09-30 10:18
#9

Vill tillägga att jag inte på något vis har något emot huskatter, jättefina kisar som helt säkert förgyller sina mattars o hussars liv <3

Sissi
2010-09-30 11:34
#10

Tyvärr är det som de andra skriver att ingen kan låna ut sin renrasiga skogkatt till avel med en icke renrasig katt.

Men det var en vansinnigt vacker hona du har. Kyss

Lycka till!

/Sissi

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

vino
2010-09-30 14:20
#11

Prova på Blocket därkanske du fårnapp.

blondifire
2010-10-02 04:04
#12

fast jo #10,finns såna som gör det o kommer undan med det oxå… tyvärr :-(

S*Winsnes Wilda

Upp till toppen
Annons: