Annons:
Etikett06-mat-leksaker
Läst 1708 ggr
ChristineL
10/11/10, 5:28 PM

Vuxenmat V/S bebismat

I torsdags fick vi hem lilla Spirit och allt har gått jättebra, vi fixade en liten låda han kan krypa in i för att äta som vi tyckte skulle var säker mot de stora katterna. Men nu är jag nästan säker på att de stora går dit iaf. Men bara när vi inte är hemma såklart. Har varit borta ett par timmar idag och nu är vuxenmaten (som fö står uppe på en bänk och har alltid gjort) nästan orörd och Spirits mat är slut. Vi kan försöka klippa ner kanterna på kartongen en aning så ingången blir mindre men jag är orolig för att han då inte kommer gå in. Öppningen är redan liten som den är tycker jag.

Andra tips och idéer hur man kan lösa det? Kan man blanda maten utan att det blir fel för någon av dom? De stora katterna har redan en fettreserv så det räcker så vill ju inte att de ska komma åt bebismaten helst…

Annons:
ChristineL
10/13/10, 12:07 AM
#1

Nu har vi gjort ett mindre hål men problemet verkar kvarstå…

blondifire
10/14/10, 1:15 AM
#2

svårt det där,fråga inne på katter.nu. finns fler där som kanske har några tips.

pussa lillkillen från gammelmatteKyss

S*Winsnes Wilda

ChristineL
10/14/10, 10:20 AM
#3

Ok, det ska jag göra! Lillkillen är en riktig gosplutt! Men det vste du väl redan ;) Allt går jättebra annars, har provat att klippa klorna och han bara spinner ;)

blondifire
10/14/10, 9:33 PM
#4

Låter precis som han Skrattande.

S*Winsnes Wilda

Upp till toppen
Annons: