Annons:
Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 1594 ggr
Josephinesfina
2010-11-05 16:02

Nu är kapitlet Benbrott avklarat!

Jepp, kom just hem från Djursjukhuset här i Gammelstad, och nu är hans sista stygn plockade! *glad*

För att göra en lååång historia kort så inte bara bröt, utan krossade, Messi alla mellanfotsbenen i höger bak när han var bara 4 månader gammal! Från från ovanpå en skåp, rakt ner i trappan och landade väldigt olyckligt längst ner i källaren… :S
Här uppe gjorde de sig klar för avlivning, men efter att jag själv mailat röntgenbilderna ner till Strömsholm fick vi beskedet att deras specialortoped nog kunde fixa det. Sagt och gjort, det var bara att hoppa in i bilen och köra ner till Västerås kl:21.00 när Messi fått sin morfindos för natten…

Efter 8 veckors gips, stiftbyten och slutligen stiftborttagning förra veckan så är Messi nu i alla fall HELT frisk i sin journal! :D

Vad det har kostat oss törs jag inte ens tänka på, men jag är väldigt glad att jag valde bästa självrisken och högsta ersättningsbeloppet av ren slöhet (orkade inte sätta mig in i alla skillnader, utan tog det bästa Agria hade)…

I alla fall: Värd varenda krona är han, vår lilla ?älskling?!

Annons:
AgnetaB
2010-11-05 20:53
#1

Helt otroligt att det gick så bra o man ska aldrig ge sig. Finns alltid någon som

 kanske kan men det är enklast att bara ge upp. Jag anser också att om

 veterinärerna aldrig får prova så lär de sig inte. Det går ej att läsa sig till allt

. Jag föder ju upp hästar o när jag var liten var det mycket som var en

dödsprognos som idag är behandlingsbart o man kanske kan ha sin häst i

ridbart skick i flera år. Utvecklingen går framåt.

Ang självrisk så har jag hört att den enda som har en fast sådan är IF så jag

 ska höra med dem om vad som ingår i deras försäkring mm.Kan som sagt bli

 dyrt annars då jag tex med Agria betalar 2800kr i självrisk o sedan 20% på

 allt.

Lycka till nu o inga höga höjder:)

Seerath
2010-11-05 22:24
#2

Så skönt att det är helt klart nu, måste varit så otroligt hemskt när du var mitt uppe i det.

Josephinesfina
2010-11-05 22:43
#3

#1 Vi hade "bara" 1200:- i fast och sedan 15% på resterande, så det kändes helt ok. Däremot så har vi nog ändå lagt ut omkring 20000:- med tanke på att bara första operationen gick på ca 75.000:-… :S Till det kommer då resan ner till Västerås, två nätter på hotell, alla efterbesök här uppe i norr, o.s.v.
Jaja, huvudsaken är att det gick vägen, och som sagt: jag ångrar inte en sekund att vi lät dem försöka! :)

#2 Ja, fy f*n när han låg i min famn här uppe på djursjukhuset och vi väntade på besked från röntgen… *ryser* Minns än idag exakt hur veterinären såg ut när hon kom in med röntgenpåtarna i handen och glansiga ögon. Hu! Han var ju sååå liten och hade så himla, himla ont… :(
men ska man se på det positivt så älskar vi nog honom t.o.m. litet extra nu bara för att allt det där hände! :)

AgnetaB
2010-11-06 09:52
#4

med självrisk på 2800 o sedan betala 20% så är det med hästarna. Kanske

 ej

 gäller katter. min katt är 14 år o jag har aldrig använt den o antog att det

var   samma som gällde på samma företag bara.

Jag skulle vilja att om man kommer in med ett skadat djur o de ej vet om de

 kan rädda det. Att man får väldigt mycket billigare(egentligen gratis för de

 måste träna) så  någon som har

 intresse för just detta får försöka. Kanske är väldigt liten procent att det kan

 funka men är ju viktigt för framtiden o ev så  fungerar det denna gången o

 då kanske de kan rädda just ditt djur nästa gång. Lite försökskanin jag vet

 men vad göra. Avliva allt så fort det känns jobbigt, då går ej utvtecklingen

 framåt. Vet någon som lät dem operera blindtarmen på sin häst o den

 överlevde o det har aldrig gjorts förut. Någon gång ska vara den första.

Upp till toppen
Annons: