Annons:
Etikett03-avel-genetik-uppfödning
Läst 2672 ggr
Josephinesfina
1/14/11, 12:13 PM

Inför parning?

Ni som har avelshanar: vad gör ni för förberedelser innan ni tar emot en hona?
Har ni iordningsställt ett speciellt rum?

Ni som åker med era honor: vad har ni för färväntningar/krav?

Förhoppningsvis så kommer det något dambesök här snart framöver, och jag tänkte börja förbereda litet smått… :) Behöver alla tips jag kan få eftersom det är första gången jag har en avelshane!

Annons:
[Dreamis]
1/14/11, 12:25 PM
#1

Hej!

Jag har ett eget kattrum som katterna har tillgång till annars också, men då jag har dambesök så ställer jag iordning rummet med allt vad det innebär, så de får ha lugn och ro under parningen, städar ur rummet innan och efter besöket, rengör deras toalådor och fyller på ny sand, matskålar, vattenskålar, sätter ut en matte på golvet så de inte ska halka, samt lite mysiga bäddar om honan önskar lite lugn och ro, samt kattställning mm.

Lycka till med dina kommande dambesök.

Mvh,

Eva-Helen S*Fitnesscats

[Dreamis]
1/14/11, 12:25 PM
#2

OBS: Det blev två inlägg, var inte min mening;)

ChopSueys
1/14/11, 12:30 PM
#3

Vi tar alltid en parningsavgift/städavgift där det går till att fixa en ren låda och helt ny sand och matskålar och vattenskålar och mat. Är bra att ta reda på vad honan äter för mat hemma så man kan ge samma som henne utblandat med det som din hane äter så ingen blir dålig i magen. Sen så låter jag de vara i det rummet hela tiden. Jag släpper inte ut hanen och  absolut inte honan då jag tycker de ska få sköta sitt och honan ska inte träffa husets andra katter. Sen får man se om man har en hane som tillåter att man är där inne medans han parar eller inte. Har haft både och och den hanen som ville jag skulle vara med ville gärna jag skulle hålla fast honorna också åt honom men det fick han sköta själv ;) Den andra parade endast när jag inte var i rummet och gick och lade sig när jag kom in och låtsades som ingenting.  kram Linda

ChopSueys
1/14/11, 12:32 PM
#4

Glömde det viktigaste…parningsmatta är a o. Halika plastgolv eller parkett är hemskt för dem  ;) Det är suuuuper med matta . Vi har en sån där barnbilmatta som är rätt stor som de älskar att stå på och para sig. ;) Sen också att städa ur rummet innan och efter.

ChopSueys
1/14/11, 12:33 PM
#5

Sedan ska det finnas typ höjdskillnader som hanen kan hoppa upp på när han parat honoan ifall att honan jagar efter honom. Som typ fönsterbänk, säng, soffa… klösbräda…

Upp till toppen
Annons: