Annons:
Etikett17-utställningar-resultat
Läst 2329 ggr
haapets
1/20/11, 11:21 PM

GRK sin utstilling i Mölndal

Jeg har meldt meg på GRK sin utstilling og håper at jeg er kommet med.

Men så må jeg innrømme at jeg ikke vet skilnaden på denne utstillingen og en vanlig utstilling.

Er det noen som kan forklare hvordan denne (ringutstilling) skiller seg fra en vanlig FIFE utstilling??

OK å vite hva som venter:)

Jeg antar at grunnbedømning og konkuransen om cert er på samme vis som vanlig.

Annons:
haapets
1/21/11, 2:57 AM
#1

Ingen som har vært der tidligere som vet skilnaden?

Kronängens
1/21/11, 4:48 PM
#2

Först är bedömningen i färggrupper som vanligt. Sedan går alla kattungarna som domaren dömt mot varandra och de bästa tas upp på senen i panel där man får veta i vilken ordning de kommer. Likadant med juniorer, vuxna och kastrater.

Någon får rätta mig om jag har fel.

haapets
1/23/11, 9:06 PM
#3

Takk!

LittleL
1/24/11, 12:12 PM
#4

Jag har ställt några gånger på GRK och om dom gör som dom gjort förut så är det en lite speciell form av utställning:) Hoppas jag inte säger fel nu;)

Det är 4 domare som dömer. En domare dömer vuxna, en dömer juniorer, en dömer kattungar och en dömer kastrater.

Vi kan ta kattungarna som exempel. Kattungarna döms inom varje färggrupp precis som vanligt. När bästa kattunge är uttagen tävlar den vidare i en BIV mot den ene domarens bästa vuxna och den andra domarens bästa junior inom färggruppen.

När domaren dömt färdigt sin kattungar väljer den ut dagens bästa. Tror att domaren plockar fram sina 10 bästa kattungar och där väljer den ut vilka 5 som sen ska tas upp på scen i en "panel". Då vet man inte i vilken ordning domaren har placerat dom. Sedan tas en vinnare ut av domaren utav dom fem kattungarna. Detta görs med alla vuxna, juniorer, kattungar och kastrater. Sen hjälps domarna åt att välja dagens bästa katt=)

/Sylvia

haapets
1/25/11, 3:23 PM
#5

Takk! Det blir spennende:) Kult med litt andre former på utstillingene også.

Upp till toppen
Annons: