Annons:
Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 3543 ggr
Josephinesfina
2011-01-17 13:16

Sy eget burskynke!

Jag har fått en del PM och mail om jag har något enkelt och bra mönster som jag använt. Och svaret har varit nej, tyvärr… Jag är improvisationens mästare! :)

Men igår kväll när jag sydde ett nytt skrev jag faktiskt ner litet mått och andra tips under tiden samt tog litet foton, så jag tänkte lägga ut dem litet senare under dagen i min blogg.

Så om någon är intresserad så delar jag gärna med mig! :) Hojtar till när jag fåttt upp det (har sjuka barn hemma idag så jag känner mig litet ambulerande… *s*)

Annons:
Josephinesfina
2011-01-17 15:19
#1

Nu har jag hunnit få upp den. Hitta dit via länken på min hemsida:

http://www.josephinesfina.se

Sissi
2011-01-17 15:45
#2

Super snyggt!!!

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

dqhh
2011-01-17 20:14
#3

Riktigt fint!!!

blondifire
2011-01-18 13:48
#4

fint o väldigt pedagogiskt o bra beskrivet, massa +++++ för bilder allt eftersom..Skrattande

S*Winsnes Wilda

[lindajonsson]
2011-01-28 23:49
#5

Toppen beskrivning, men för mig som är nybörjare är det någon som kan tipsa om vilken sorts tyg man bör använda? =)

Josephinesfina
2011-01-28 23:54
#6

Om man ska ha det slätt hängande som jag vill ha det (alltså inte veckat) så rekomenderar jag ett litet stadigare tyg (mao inte plysch, krossad sammet, tyg av "foderliknande" material). Det gröna jag sytt i på bilden är faktiskt åt denim hållet! :)

Linne är ju superfint och enkelt att sy i. Dock litet skrynkelkänsligt… :S Fråga på tygaffären efter hyffsat stadigt, men skrynkelfritt… :) Ett litet tunnare möbeltyg skulle vara super, men då kostar det ju skjortan…

Annons:
Labolina_73
2011-01-29 13:01
#7

Superfint och bra beskrivet,, men,,, har du ingen bild på hur det ser ut när det är uppsatt i buren? :-)

//Linda

Upp till toppen
Annons: