Annons:
Etikett07-beteendefrågor
Läst 3198 ggr
Elin1986
1/21/11, 2:52 PM

Hjälp önskas

Jag har en skogis hemma på 8 månader som är något överaktiv om man nu säger så. Hon är världens sötaste och goaste men jag tror att hon behöver mer aktivering.

Någon som har några tips på bra aktivering.

Har funderat på om hon behöver sälskap. Vet ni någon i östergötland som har en omplaceringskatt eller liknande?

All hjälp mottages tacksamt

Annons:
Kronängens
1/21/11, 4:41 PM
#1

I den åldern behöver man nog inte oroa sig så om de är lite runda om magen. Jag tror att det försvinner när katten blir äldre.

Laserpekaren tycker jag är en bra aktivering.

Jag har en väninna som behöver omplacera ett par katter. Jag åker genom Östergötland (fast det är ju rätt stort) nästa fredag…. Hör av dig om du vill att jag ska berätta mer.

Elin1986
1/21/11, 6:31 PM
#2

Laserpekare, verkar vara en bra idé. Någon som har tips på billiga sådana.

Ska tänka på ditt förslag om en till katt.

Några andra som har erfarenhet av "ensamma" katter och hur situationen har utvecklats när det har kommit en till katt till hemmet?

Sussi89
1/22/11, 12:50 PM
#3

Mina katter älskade när jag köpte ett kattgym till dom. Det är precis som en babygym fast denna stod att den var till katter :P Man kan hitta dom billigt lite över allt, google det :)

Så kan man även knyta fast egna leksaker som katten gillar i snörena i den :)

Det är mitt tips :)

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

ThereseEriksson
9/9/11, 4:31 PM
#4

Jag hade dåligt samvete för min katt va själv och vi kunde inte leka med henne så mycket som hon ville leka. Så jag har köpt en ny katt till henne. Jag har inte fått den nya katten än men jag tror det är en bra ide att skaffa en katt till…

Upp till toppen
Annons: