Annons:
Etikett32-utanför-ämnet
Läst 2600 ggr
[Hilo]
2011-01-21 11:42

Beslutsångest..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ett litet "problem"
Fast, det är inget problem så.

Jag har ett helt rum åt katterna
-Där de har alla sina saker, de har fortfarande tillgång till hela huset. I det rummet finns kattlådorna, mat- och vattenskålar, klösträd, egen soffa.. Ja, you name it.

Till saken hör att golvet där inne är täckt av himla fula spånskivor.. Det är svårt att dammsuga, och ev. hårbollar lämnar fina fläckar.. Det är ett snyggt trägolv där under.. Obehandlat sånär som på någon inoljning.. Jag vet inte om jag ska riva den spånskivorna och få en lite fräschare look i rummet.. Det lilla som jag funderar på är dessa hårbollar. Jag har en matta på golvet, för sådana ändamål, som tvättas regelbundet. De håller sig oftast på mattan, men ibland händer det ju någon "olycka" utanför.

Någon som har några synpunkter på mina tankar..? Oskyldig

Annons:
MissMikkus
2011-01-21 14:09
#1

Hmmm… låter som de lagt golvet i fel ordning. Spånskivorna ska ju ligga under trägolvet. Skrattande 

Lägg ett klickgolv ovanpå spånskivorna, så får du en lättstädad yta. Finns inte utrymme för detta på höjden, så får du väl ta bort spånskivorna isället och eventuellt slipa trägolvet och behandla det med det du vill. Lack eller olja till exempel.

Och mattor det var det längesen jag hade. Drar bara åt sig katthår och annan smuts.

[Hilo]
2011-01-21 14:16
#2

#1 Ja, klickolv funkar ju iofs.. Att jag inte tänkte på det.

Det är plastmatta, så det fastnar inte så mycket hår på den, hehe.

EvaSe
2011-01-21 18:59
#3

Jag skulle ta bort spånskivorna och slipa trägolvet och sedan olja det med Timberex eller liknande olja. Vi har naturella furugolv med Timberexolja på övervåningen och det har hållt sig snyggt i 15 år med barn, tonåringar och katter. Bara att torka med fuktig tras, ev lite såpvatten när katterna kräkts eller råkat kissa på fel ställe,(markerande hankatt) mm.

/EvaS

/EvaS

S*Capsicum´s   www.capsicumcats.se

[Hilo]
2011-01-21 19:18
#4

#3 Ja, några markerande missar har jag som tur är inte.. Okej, ska kolla upp den där oljan  Glad

Ja, då lär det hålla ett tag här hemma med då, hehe.

Upp till toppen
Annons: