Annons:
Etikett32-utanför-ämnet
Läst 3701 ggr
Labolina_73
2/3/11, 6:48 PM

Åååååååå vad störande !!!

Häromdagen kom min son hem med en läxa från skolan där han ska söka upp uppgifter på Internet där av bland annat vilken ras som ligger 1-a 2-a och 3 på sveriges listor.

Ragdoll
Helig Birma
Norsk Skogkatt.

Hampus skulle nu idag berätta om detta på läxförhöret och talar då om hur det ligger till.. Ragdoll ligger ju 1-a nu.

Varav hans fröken talar om för honom, men det heter Norsk Skogskatt, nej säger Hampus, det är ett vanligt fel många säger talar han då om och hon säger till hoonom, Nej, det är ungefär som att du skulle heta Hampu.

Det är säkert bara din mamma som säger Norsk Skogkatt varav han talar om att Nej så är det inte.

Detta känner jag som väldigt väldigt störande.

GRRRRRRRRR! Skrikandes

Annons:
DjupbackensJessica
2/3/11, 7:11 PM
#1

Haha, den läraren var då inte en kattuppfödare av Norska Skogkatter Flört Fast det var dåligt av läraren att säga till honom att han hade fel, hon borde hålla sin åsikt för sig själv istället för att säga det till sin elev…

LaSadie
2/3/11, 7:14 PM
#2

Vad illa av läraren att säga att han hade fel. Det är inte speciellt pedagogiskt. Din son borde ge henne adressen till Sverak där hon kan se att det heter Norsk Skogkatt Flört

Rosenlind
2/3/11, 7:46 PM
#3

 Tråkigt för din son och opedagogiskt gjort av läraren. Leta upp någon bra sida på nätet och skriv ut så kan han  visa svart på vitt att det heter NORSK SKOGKATT.  Sedan borde hon be honom om ursäkt inför hela klassen.

Labolina_73
2/3/11, 7:47 PM
#4

Jag har skrivit en lapp till henne där jag även skrivit adressen till SVERAK, jag skickar även med honom en av stamtavlorna.. blir fasen jävligt irriterad,,

Där talar hon om för honom inför hela klassen att han har fel,, när det inte är så.

//Linda

Kronängens
2/3/11, 10:51 PM
#5

Bra gjort Linda.

Sissi
2/4/11, 11:04 AM
#6

Ja jäklars så irriterande, när man VET att man har rätt. Så ska en sådan viktigpetter komma och säga att man har fel. Flört Bra där!

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Annons:
Labolina_73
2/4/11, 6:24 PM
#7

Mmmmm hm och naturligtvis så försvann Majas stamtavla mitt i allt elände oxå.. Så det blir ju till att beställa en ny.. SkrikandesSkrikandesSkrikandes

vansinnigt störande..

//L

Rosenlind
2/4/11, 6:36 PM
#8

Bad läraren din son om ursäkt?

Labolina_73
2/4/11, 6:40 PM
#9

#8 ja och nej,, eller egentligen inte,, hon sa bara att: Ja jag pratade med…… och du har rätt.. sedan var det liskom slutdiskuterat..

//L

Rosenlind
2/4/11, 6:53 PM
#10

Trist!

Hon borde ha bett honom ordentligt om ursäkt.

Hoppas att det ordnar sig med stamtavlan i alla fall.

Labolina_73
2/4/11, 6:56 PM
#11

Tack, ja det tycker ju jag oxå..

Jo jag hoppas det oxå.. jag vet inte riktigt vad det är ör skillnad, om det är nån skillnad på en ersättningsstamtavla..

Naturligtvis tog jag Maja oxå,, vars uppfödare jag inte har kontakt med alls.. :-/

//L

Rosenlind
2/4/11, 7:01 PM
#12

Vart vänder man sig för att få en ny?

Rosenlind
2/4/11, 7:23 PM
#13

Alltså, jag menar är det bara till uppfödaren man kan vända sig? Sverak har ingen eller? Som ni märker har jag noll koll.  Har ingen uppfödning men har en katt med stamtavla. Kan ju vara bra att veta hur man gör i fall man hamnar i samma situation.

Fast nu har ju jag kontakt med uppfödaren.

Annons:
amandanaemi
2/4/11, 8:11 PM
#14

En ersättningsstamtavla kostar 100 kr hos Sverak. Dock har jag bara skaffat en sådan när hunden hade tuggat på en av katternas stamtavla. Ser likadan ut som den första, bara att vaccinationer och så är ju såklart inte ifyllda.

Hoppas det löser sig!

Labolina_73
2/4/11, 8:21 PM
#15

Yes,,,, den hittades… Hampus hade den bland massa andra papper.. :-)

/L

Rosenlind
2/4/11, 8:25 PM
#16

Vad skönt!!!!

skogisen
2/4/11, 11:35 PM
#17

Vilken otrolig knäpp lärareRynkar på näsan

En ursäkt till Hampus kunde hon väl ha kostat på sej-ska inte dom föregå med gott uppförandeSkrikandes

Bra gjort LindaFlört

Upp till toppen
Annons: