Annons:
Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 3643 ggr
[Ailaa]
2/22/11, 2:58 PM

Bitande katt!

Jag har en skogishona på 1,5 år. Hon har en förmåga att bita och riva, eller ja snarare attackera armar. Jag undrar hur man ska göra för att detta beteende ska sluta?

Ge mig gärna några råd och tips..

Jag säger "Nej", "fy" men känns som om hon bara blir mer irriterad och piskar med svansen.

tack på förhand!

/R

Annons:
DjupbackensJessica
2/22/11, 5:16 PM
#1

Istället för att säga "Nej" och "Fy", fräs så fattar hon bättre. Och så kan man putta ner henne om man gosar och hon börjar bita, katter landar ju på alla fyra benen. Eller slå lite lätt på henne de brukar de inte tycka om heller. De kan vara hennes hormoner som spelar en stor roll i det också, så om du inte har tänkt avla på henne så rekomenderar jag att du ska kastrera henne.

[Ailaa]
2/22/11, 5:59 PM
#2

tack för tipset, ja jag funderar på att kastera henne snart. Tror du att det kan ha med hennes ålder också att göra? För jag har verkligen försökt allt men hon slutar ändå inte… kanske är det dags att kastrera henne nu ändå.. jag som hade hoppats att vänta med det!

JohannaEkroth
2/23/11, 1:39 AM
#3

Håll två fingrar på nosen på henne, det gillar de inte utan ryggar. Alltså du sätter två fingrar på nosen på henne, Alltså på nosryggen. Inte slå, absolut inte, bara markera. Du behöver inte ens nudda henne.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Ailaa]
2/23/11, 11:11 AM
#4

Ja tack för tipset! :)

blondifire
2/23/11, 2:59 PM
#5

men varför vänta med o kastrera?

S*Winsnes Wilda

[Ailaa]
2/23/11, 6:53 PM
#6

ifall jag funderar på att ta kattungar på henne så hade jag tänkt vänta ett tag för att se om det passar mig sen för att jag velat att hon ska löpa ordentligt innan jag kastrerar henne.

Annons:
JohannaEkroth
2/23/11, 7:01 PM
#7

#6 Varför vill du att hon ska löpa innan du kastrerar henne?

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Ailaa]
2/23/11, 7:19 PM
#8

Nä för jag tror att det är bäst att hon får löpa en gång innan man kastrerar henne för att alla hormoner och så. Det är bara någonting jag tror på.

AgnetaB
2/24/11, 9:16 AM
#9

Är det bra att ta kattungar på en katt som har ett sådant temperament?

[Ailaa]
2/24/11, 9:23 AM
#10

#9 nej jag funderade innan på att ta kattungar på henne men blir inte så ändå pga detta sen det ekonomiska. Så jag ska kastrera henne!

Upp till toppen
Annons: